خبرگزاری کار ایران

در راستای تحکیم روابط دوستانه؛

ناوگروه نیروی دریایی روسیه در بندر انزلی پهلو گرفت

چهارمین ناوگروه نیروی دریایی روسیه در راستای تحکیم روابط دوستانه و تعامل توسعه دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر در این بندر پهلو گرفت.

به گزارش ایلنا، فرمانده ناوگان شمال کشور با اشاره به بازدید ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر از بنادر همدیگر اظهار کرد: کشور‌ها برای ابلاغ پیام صلح، دوستی و برادری نسبت به اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای مورد نظر اقدام می‌کنند.

دریادار دوم افشین رضایی‌حداد به بازدید ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بنادر روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ناوگروه‌های کشور روسیه به طور متقابل از بنادر ایران بازدید داشتند و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب و شمال کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند به بندر آستراخان روسیه سفر کرده بود.

فرمانده منطقه چهارم امام رضا (ع) نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی برای بازدید ناوگروه‌های کشورهای حوزه دریای خزر از بنادر جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماه دوم امسال خبر داد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار برای پایدار‌تر کردن امنیت در دریای خزر تلاش می‌کند.

دریادار دوم رضایی‌حداد امنیت پایدار، احترام متقابل و حُسن همجواری را از شاخص‌های مهم بین پنج کشور حاشیه دریای خزر عنوان کرد و گفت: تبادل فرهنگ کشورهای منطقه از جمله اهداف سفر ناوگروه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در کشور، تصریح کرد: می‌توان فرهنگ مذکور را به کشورهای دیگر ارائه کرد.

فرمانده ارشد آجا در گیلان همچنین به اعزام اخیر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به کشور آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز جوشن که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، به کشور مذکور اعزام شده است.

کد خبر : ۴۲۰۳۵۳