خبرگزاری کار ایران

پارسایی در صحن:

وزارت مسکن طرح جامع مسکن را تا پایان سال اول برنامه به تصویب برساند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم گفت: وزارت مسکن و شهرسازی وقت مکلف شد با توجه به اثرات متقابل بخش مسکن و اقتصاد ملی و نقش تعادل‌بخشی آن در ارتقای کیفیت زندگی و کاهش نابرابری‌ها، طرح جامع مسکن را حداکثر تا پایان سال اول برنامه تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهرام پارسایی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درمورد عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر پرداخت و گفت: مسکن یکی از شاخص‌های رفاه هر جامعه محسوب می‌شود به گونه‌ای که با نگاهی سطحی به وضعیت مسکن مشخص می‌شود، جامعه در چه سطحی از رفاه قرار دارد.

او با اشاره به اصل سوم، ۳۱ و ۴۰ و سوم قانون اساسی بر حق مسکن اقشار مختلف مردم گفت: بنابر این اصول مسکن جزو نیازهای اساسی خانوار‌ها بوده و دولت موظف است نسبت به تامین مسکن متناسب با نیاز جامعه برنامه‌ریزی و زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ماده ۳۰ قانون برنامه چهارم توسعه، دولت را موظف کرد به‌نظور هویت‌بخشی به سیمای شهر و روستا، استحکام‌بخشی ساخت و ساز‌ها، دستیابی به توسعه پایدار و بهبود محیط زندگی در شهر‌ها و روستا‌ها اقدام‌های زیر را در بخش‌های عمران شهری و روستایی و مسکن به‌عمل آورد.

او هویت‌بخشی به سیما و کالبد شهر‌ها، حفظ و گسترش فرهنگ معماری و شهرسازی و ساماندهی ارائه خدمات شهری را یکی از مهم‌ترین این اقدام‌ها اعلام کرد و یادآور شد: ایمن‎‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان و شهر‌ها و به‌منظور کاهش خسارت‌های انسانی و اقتصادی ناشی از حوادث غیرمترقبه یکی دیگر از این اقدام‌ها است.

پارسایی خاطرنشان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی وقت مکلف شد با توجه به اثرات متقابل بخش مسکن و اقتصاد ملی و نقش تعادل‌بخشی آن در ارتقای کیفیت زندگی و کاهش نابرابری‌ها، طرح جامع مسکن را حداکثر تا پایان سال اول برنامه تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

در حال تکمیل ...

کد خبر : ۴۱۹۴۵۴