خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای اعلام شد؛

حمایت ۴۰تشکل دانشجویی از یاشار سلطانی/ رسانه‌ها ابزار مهار قدرت و ثروت نامشروع هستند

۴۰ تشکل دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای با حمایت از یک روزنامه نگار تصریح کردند: رسانه‌ها ابزار مهار قدرت و ثروت نامشروع هستند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه که با آیه ۸ سوره مومنون «الذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون - مومنان کسانی هستند که به «امانات» و پیمان خود پایبندند، آغاز شده آمده است: در مملکتی زیست می‌کنیم که در گوشه‌ای از آن، مردمان محروم مرزنشین نان و آبی برای مکیدن عصارهٔ زندگی ندارند و در گوشه‌ای دگر برخی درآمد‌های میلیاردی مصرف گرایان، زندگی و دم و بازدم مردمان محروم را وام می‌گیرد.

در ادامه بیانیه آمده است: چندی پیش یاشار سلطانی سردبیر سایت معماری نیوز به اتهام انتشار مدارک واگذاری‌های شهرداری تهران بازداشت شد. اصحاب رسانه و مطبوعات ابزاری برای مهار کردن قدرت و ثروت نامشروع هستند و از وظایف آنان آگاهی بخشی به مردمان یک جامعه و شفاف سازی جریانهای اقتصادی و سیاسی است.

این بیانیه اینگونه ادامه داده شده است: دانشجویان به عنوان مجموعه‌ای که جزیی از پیکرهٔ مردمان جامعه هستند، وظیفهٔ قانونی و اخلاقی خود می‌دانند که به مسئولانی که نگاهداران بیت المال هستند یادآوری کنند که بر حسب جایگاهشان، آن‌ها هستند که باید هر لحظه برائت خود را با شفاف‌سازی امور اعلام کنند.

در پایان با بیان اینکه تشکلهای دانشجویی معتقدند یاشار سلطانی به اجرای روح قانون اساسی که‌‌ همان آگاهی بخشی به مردم است، اقدام کرده، تاکید شده است که برآنیم تا حمایت خود را از یاشار سلطانی اعلام بداریم و خواستار تحقق آزادی او باشیم.

کد خبر : ۴۱۸۴۳۵