خبرگزاری کار ایران

‌برنامه‌ عزاداری اصلاح‌طلبان در ایام ماه محرم

مراسم سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به همت برخی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های اصلاح‌طلب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، برخی از احزاب، تشکل‌ها و هیات‌های اصلاح‌طلب نیز با برگزاری مراسم مختلف در این ایام میزبان عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

سوگواری اصلاح‌طلبان در شیراز

بر این اساس، مراسمی با عنوان «ﺣﺪیثی ﺩﻳﮕﺮ اﺯ ﻧﻴﻨﻮا» به‌همت احزاب اتحاد ملت ایران اسلامی، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، حزب کارگزاران سازندگی و سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی منطقه فارس ﺑﺮﮔﺰاﺭ می‌‌شود.

در این برنامه که در ﺷﻴﺮاﺯ، ﻣﻴﺪاﻥ اﺣﺴﺎﻥ، ﺗﺎﻻﺭ اﺣﺴﺎﻥ برگزار می‌شود، تا کنون حجت‌اﻻﺳﻼﻡ عبدالمجید ﻣﻌﺎﺩﻳ‌ﺨﻮاﻩ سخنرانی داشته است که در این سخنرانی بر حفظ ارزش‌های اخلاقی به عنوان رمز ماندگاری عاشورا تاکید شد.

همچنین حجت‌اﻻﺳﻼﻡ سید محمدعلی اﻳﺎﺯی در همین مراسم، امشب -ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ ۱۸ ﻣﻬﺮ- از ﺳﺎﻋﺖ ۱۹ تا ۲۱ در جمع عزاداران شیرازی سخنرانی خواهد داشت.

مراسم عزاداری سیدالشهدا در حرم امام راحل(ره)

علاوه بر این، مراسم سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هر شب راس ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد که بر این اساس، دوشنبه ۱۹مهرماه مصادف ویژه‌برنامه تاسوعای حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، سه‌شنبه ۲۰مهرماه مراسمی به‌مناسبت شب عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام اکبر حمیدزاده و همچنین چهارشنبه ۲۱مهرمامه ویژه‌برنامه شام غریبان با سخنران حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام مهریزی در مسجد امیرالمومنین

همچنین مراسم عزاداری انجمن اندیشه و قلم در مسجد امیرالمومنین بلوار مرزداران تهران که از دومین شب محرم با سخنرانی روحانیان اصلاح‌طلب برگزار شد، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه آخرین برنامه خود را پشت سر می‌گذارد که بر این اساس، حجت‌الاسلام مهریزی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب با موضوع «زن و خانواده در عاشورا» سخنرانی می‌کند.

عزاداری در بیوت مراجع و علما

مجمع محققین حوزه علمیه قم به روال هر سال مراسم عزاداری برگزار می‌کنند که بر این اساس شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام فاضل میبدی، حجت‌الاسلام فیرحی، حجت‌الاسلام کرمی، حجت‌الاسلام ایازی و... سخنرانی خواهند داشت.

این مراسم هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محل سالن اجتماعات مجمع محققین واقع در صفاییه کوچه ۳۹ پلاک ۳۹ برگزار می‌شود.

بیت‌ آیت‌الله صانعی نیز میزبان مشتاقان اباعبدالله الحسین است که بر این اساس عزاداران حسینی می‌توانند با حضور در بلوار شهید منتظری قم نبش کوچه هشتم، از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر عزاداری کنند.

بیت آیت‌الله بیات زنجانی نیز به روال هر ساله مراشم عزاداری برگزار می‌کند. این مراسم هر روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در خیابان صفاییه قم کوچه سپاه برگزار می‌شود.

ادامه برنامه‌های عزاداری اصلاح‌طلبان در نیمه دوم ماه محرم نیز انجام خواهد شد که در پی آن در دهه دوم محرم توسط محمدرضا عارف و همچنین مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۸۲۷۶