خبرگزاری کار ایران

محسن آرمین در گفت‌وگو با ایلنا:

یکی از دلایل عاشورا به رسمیت شناخته شدن حق انتقاد بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: یکی از دلالت‌های قیام عاشورا و امام حسین مسئله به رسمیت شناخته شدن حق نقد و انتقاد است و یکی از پیام‌های عاشورا همین بود.

محسن آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به لغو سخنرانی خود در دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت ایام سوگواری محرم، سلسله سخنرانی‌هایی را برنامه‌ریزی کرده بود که از دانشگاه هم مجوز برگزاری این مراسم به صورت مکتوب دریافت شده بود. بر همین اساس هم با من تماس گرفتند و گفتند مجوزهای لازم اخذ شده و قرار شد برای دو شب در خدمت آنها باشم.

وی افزود: پنجشنبه گذشته مطلع شدیم که بر اثر برخی فشارها، مسئولان دانشگاه به این جمع‌بندی رسیدند که در تصمیم‌گیری گذشته خود تجدیدنظر کنند و اعلام کردند که امکان برگزاری سخنرانی من وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: در همین رابطه دانشجوها با من تماس گرفتند و وضعیت را تشریح کردند من هم به آنها گفتم. اگر شما توانستید مسئولان دانشگاه را قانع کنید بنده در خدمت شما هستم. اما اگر موافق نباشند، امکان برگزاری آن نیست.

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ادامه داد: ظاهراً مسئولان دانشگاه تحت فشارها نتوانستند این برنامه را برگزار کنند و اصرار دانشجویان در این رابطه به جایی نرسیده است، در نتیجه این برنامه لغو شد.

آرمین خاطرنشان کرد: وقتی دیدم امکان برگزاری این مراسم وجود ندارد و از طرفی دعوت گسترده‌ای هم صورت گرفته بود، برای اینکه حادثه دور از انتظاری رخ ندهد، یک پیام ویدئویی ارسال کردم و ضمن تشکر توضیح دادم که به دلیل منعی که وجود داشته، نمی‌توانم دراین برنامه حضور داشته باشم.

او با بیان اینکه متاسفانه در استفاده از امکانات رسانه‌ای برای یک جناح سیاسی محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: تبلیغات این‌چنینی برخلاف آنچه دست‌اندرکاران آنها تصور می‌کنند، خیلی روی مردم تاثیرگذار نیست.

آرمین تاکید کرد: جامعه به خوبی متوجه می‌شود که یک جریان از تریبون‌ها محروم است و جریان دیگری آزادانه تریبون در اختیار دارد.

او در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دلایل واقعه عاشورا و اهمیت آن تصریح کرد که یکی از دلالت‌های قیام عاشورا و امام حسین مسئله به رسمیت شناخته شدن حق نقد و انتقاد است و یکی از پیام‌های عاشورا همین بود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: باعث تاسف است که در ایام عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و برخلاف پیام و ماهیت این قیام همچنان کسانی به نام دفاع از امام حسین(ع) و عاشورا این پیام عاشورا و امام حسین(ع) را نادیده گرفته و به راحتی جلوی نقد را می‌گیرند.

وی گفت: البته برخی سخنرانی می‌کنند و خطاب به من و دوستان ما می‌گویند دانشگاه جای فتنه‌گران نیست در حالیکه صحبت من در این دانشگاه اصلاً سیاسی نبود یک سخنرانی کاملاً مذهبی بود. ظاهراً برخی معتقدند که مخالفانشان باید حتماً به نام فتنه‌گر و بی‌دین معرفی شوند و نباید مشخص شود که اینها دین و ایمانی دارند و در مورد امام حسین(ع) هم صحبت می‌کنند. مشکل همین است وگرنه همه می‌دانند که قرار نبود دراین دانشگاه بحث سیاسی بکنیم.

آرمین تاکید کرد: برخی معتقدند منتقدانشان نباید در جامعه به عنوان افراد باایمان و با اعتقاد شناخته شوند. این روزها آنقدر فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی گسترده شده که جامعه ما به خوبی این مسائل را درک می‌کند و هرچیزی را باور نخواهد کرد.

کد خبر : ۴۱۸۲۱۳