خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

نهضت حسینی بر مبارزه با ظلم و فساد استوار است/ راهبرد ایران و آمریکا در منطقه در تضاد است

رییس دهم با اشاره به اینکه راه حسین در تاریخ باید تابناک و درخشنده باقی بماند، گفت: نهضت حسینی معیار حق و باطل در تاریخ شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز و پس از برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در صحن، در نطق پیش از دستور گفت: نهضت حسینی بر محوریت چنین شخصیتی تاریخ را دو پاره نمود عده‌ای حسینی شدند و می‌شوند و پاره‌ای دیگر یزیدی، عمق این نهضت بزرگ آنگونه بود که همه اولیاء دین در زنده نگه داشتن آن قیام کردند تا صف حسینیان در تاریخ روشن و فروزان باشد.

او با اشاره به روایت‌هایی درباره عظمت شخصیت حضرت امام حسین (ع) گفت: همه این روایات نشانگر آن است راه حسین در تاریخ باید تابناک و درخشنده باقی بماند تا حسینیان هر زمان جهت خود را با این نهضت همسو کنند و سمت و سوی دشمنان خدا را نیز به درستی بشناسند لذا نهضت حسینی معیار حق و باطل در تاریخ شد اما جوهره این نوع نهضت چیست.

لاریجانی گفت: امام خود جوهره نهضت را اینگونه بیان می‌فرماید «إنی لم أخرج أشرًا ولا بطرًا ولا مفسدًا ولا ظالمًا وإنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمّة جدی» صلى الله علیه وآله «، أرید أن آمر بالمعروف وأنهى عن المنکر»، من به جهت خودخواهی، گردنکشی، فتنه انگیزی، ستمگری، خروج نکردم بلکه به قصداصلاح در امت جدم خروج نمودم تا امر به معروف کنم و از منکر نهی نمایم و به سیره جدم و پدرم عمل کنم و در جای دیگرامام فرمود مگر نمی‌بینید سنت رسول خدا نابود شده و بدعت‌ها احیا گردیده است، مسئله محوری نهضت حسینی بر اصلاح امت و مبارزه با ظلم و ستم و فساد قرار گرفته است.

او ادامه داد: امام اهمیت این مبارزه را آنقدر برای احیای دین عظیم می‌داند که جان‌ها باید برای آن فدا شود و فرمودند پایان این حرکت مرگ است و در نزد ما مرگ همانند گردنبندی است که بر گردن دختران می‌آویزند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین تصریح کرد: جان را فدا نمود تا بندگان را از جهالت نجات دهد، امروز نیز باید صف حسینیان و یزدیان را به درستی درک کرد، صحنه زندگی مسلمانان پر از فتنه و آشوب سفاکان تروریسم وهابی شده است که با کمال قساوت تیغ بر رخساره امت اسلامی می‌کشند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا و قدرت شیطانی صهیونیسم هل هله کنان از تروریسم‌ها حمایت می‌کنند، افزود: اخیرا در کنفرانس هرتزلیا که رژیم صهیونیستی برگزار کرده بود یکی از شخصیت‌های مشهور آمریکایی در اجلاس بیان کرد که اسرائیل امروز در بهترین شرایط امنیتی است چرا که کشورهای دیگر درگیر مسائل تروریستی و امنیتی در منطقه شده‌اند و بد‌ترین حالت زمانی است که تروریسم‌ها سرکوب شوند و ایران و حزب الله موفق از آن بیرون بیایند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فکر شیطانی و یزیدی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خلاف شعارهای دروغین خود هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند و هدف بزرگ‌تری در پس این ماجراجویی فراگیر منطقه‌ای نهفته است.

لاریجانی یادآور شد: در همین کنفرانس یکی از مسئولین امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در شرایط بی‌نظیری قرار دارد که باید آن را حفظ کرد و حتی اگر داعش سرکوب شود باید هرچه سریع‌تر با جبهه النصره پیوندهای عمیق‌تری برقرار کرد، این مطلب به خوبی ماهیت جریان‌های تروریستی را نشان می‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این دو موضوع که از زبان دو صاحب‌نظر آمریکایی‌ و صهیونیستی بیان شد عیان می‌کند که آنچه که رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند عین حقیقت و راه روشن امروز ما است که فرمودند راهبرد ما و آمریکایی‌ها در مسائل منطقه در تضاد کامل است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران در فتنه تکفیری منطقه به دنبال خاموش کردن آن و آرام کردن منطقه است، ادامه داد: آنچه که آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها دنبال می‌کنند، ادامه بحران امنیتی و شعله‌ور کردن آن است که البته حد و حدودی دارد تا جایی‌که صدمه‌ای به منافع آن‌ها وارد نکند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط حسینی و یزیدی در عصر ما را می‌توان در لابه‌لای افکار و اقدامات دو طرف یافت، اظهار کرد: وظیفه امروز ما فهم صفوف حسینی و یزیدی زمانه است، گریستن و غمگساری در واقعه کربلا ما را باید به وظیفه امروز آشنا کند به قول شهید بزرگوار مطهری باید شمر امروز را شناخت.

لاریجانی افزود: آیا شمر امروز با آتش افروزی بزرگ در منطقه غیر از آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای پست و دون پایه منطقه هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام نهضت امام حسین (ع) شناخت صف یزیدی‌ها و ایستادگی در راه مبارزه با آن تا پای جان است، ادامه داد: اگر امام صادق فرمودند حسین اشک چشم هر مومنی است از آن جهت بوده که رفتار ما متناسب با شرایط امت اسلامی آراسته به سیره حسین شود و ملت بزرگ و روشن ضمیر ایران در پناه انوار انقلاب اسلامی این آراستگی را یافته است.

لاریجانی در پایان گفت: سلام بر حسین و بر اولاد حسین و بر انصار حسین که مقتدای حرکت ملت ایران و عامل عزت و سرافرازی این ملت هستند.

کد خبر : ۴۱۶۸۷۰