خبرگزاری کار ایران

محمودی در نطق میان‌دستور:

زمینه قانونی برای مشارکت مردم در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فراهم گردد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی با عناوین متعدد در جامعه افزایش یافته است و باید راه‌هایی برای مشارکت مردم برای مبارزه با این آسیب‌ها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سمیه محمودی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به نخستین دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر شرمندگی نظام، بیکاری جوانان، اعلام کرد: حوزه انتخابیه من با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر به دلیل مهاجر پذیر بودن دارای نرخ بیکاری ۱۳ و نیم درصد است و نرخ جوانان بیکار تحصیل کرده ما حدود ۲۶ درصد است.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی درپی راه‌حلی برای رفع این مشکل باشیم، ادامه داد: علی‌رغم اینکه شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده است دارای نرخ بیکاری معادل و حتی بیشتر از استان است که نشان از تبعیض در توزیع امکانات دارد.

محمودی با بیان اینکه لازم است که مسئولان مربوطه گزارش اقدامات خود را به صورت صریح و شفاف به محضر ملت شهید پرور ایران اسلامی ارائه نمایند، متذکر شد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی با عناوین متعدد در جامعه افزایش یافته است و باید راه‌هایی برای مشارکت مردم برای مبارزه با این آسیب‌ها برداشته شود.

او تاکید بر لزوم پیگیری مطالبه‌های خانواده‌های شهدای منا، یادآور شد: زنان و خانواده یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است. امیدواریم دولت و مجلس برای رفع خلاهای این حوزه از جمله قوانین حمایتی از زنان و امنیت اجتماعی آن‌ها و بازنگری در قوانین مربوط به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه در چند سال گذشته مردم حوزه انتخابیه من با کمبود شدید آب شرب مواجه شده و در برخی مناطق مجبور به آبرسانی سیار شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به بستر‌های مناسب موجود برای انتقال آب از حوزه‌های آبریز بالادستی این دو شهرستان، وزارت نیرو باید طرح‌های کوتاه مدت خود را طراحی کند.

محمودی با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌خواهیم که مساعدت لازم را به عمل آورند، بیان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم جهت جبران خسارت ناشی از خشک سالی را به کشاورزان منطقه اقدام کند و پرداخت تسهیلات به منظور حفظ وضعیت گلخانه‌ها انجام شود. همچنین وزرارت صنعت، معدن و تجارت باید جهت تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه اقدام کند.

کد خبر : ۴۱۶۰۳۳