خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در لاهه:

روابط اقتصادی ایران و هلند براساس نقشه راه طراحی شده گسترش می‌یابد

سفیر ایران در لاهه در دانشگاه آراسموس هلند در سخنرانی خود با عنوان «روابط اقتصادی ایران و هلند، فرصت‌های نو و چالش‌های باقیمانده» سیاست‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی ایران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری در این سخنرانی تاکید کرد که زمینه همکاری جمهوری اسلامی ایران و هلند در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد، از این رو دو کشور یک نقشه راه طراحی نموده‌اند تا بر اساس آن مناسبات دو کشور گسترش یابد.

سفیر کشورمان در هلند افزود: به‌واسطه مزیت‌های کار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته و به‌ویژه پس از توافق هسته‌ای، کشورهای اروپائی تحرک گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران داشته‌اند. جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس اولویت‌های خود آماده است همکاری‌های اقتصادی را ارتقا بخشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقط به‌واسطه کشور دارنده و صادر کننده نفت و گاز شناخته می‌شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری با کشور‌ها براساس اقتصاد دانش‌بنیان، جذب سرمایه و تبادل فناوری است.

در این جلسه همچنین دانشجویان و اساتید سوال‌های خود را در مورد ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و افق‌های پیش روی روابط اقتصادی ایران و هلند مطرح شد و جهانگیری به آنها پاسخ داد.

کد خبر : ۴۱۵۶۱۵