خبرگزاری کار ایران

صوفی به ایلنا خبر داد:

پایان کار کارگروه بررسی ترکیب جدید شورای عالی سیاست‌گذاری/ اعلام نتیجه به خاتمی/ تشکیل جلسه با هاشمی

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: کارگروه تعیین ترکیب شورای عالی سیاست گذاری روز یکشنبه با آقای خاتمی جلسه داشتند و نتیجه بررسی‌های خود را توسط آیت الله موسوی تبریزی به آقای خاتمی ارائه دادند.

علی صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد ادامه فعالیت شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه اخیرشان در روز یکشنبه مصوب کردند که در انتخابات در قالب تشکیلات شورای عالی سیاست گذاری فعالیت کنند.

وزیر تعاون دولت سیدمحمد خاتمی افزود: این تصمیم خوبی بود که به چالش‌های بوجود آمده پایان داد و از این نظر در تشکیل شورای‌عالی سیاست‌گذاری گام مثبتی برداشته شد.

این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: تا جایی که خبر دارم کارِ کارگروهی که مسئول بررسی شخصیت‌های حقیقی شورای‌عالی سیاست‌گذاری بود تمام شده و کارگروه منتظر نظر آقای خاتمی است.

او با بیان اینکه جلسه این کارگروه در ۲۵ مرداد با حضور آقای خاتمی تشکیل شد، گفت: در این جلسه پیشنهادها و انتقادهایی مطرح شد و  آقای خاتمی آیت الله موسوی تبریزی را به عنوان رییس این کارگروه مشخص کرد.

صوفی افزود: قرار شد این کارگروه در رابطه با تعیین ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری کند در حال حاضر هم این کارگروه نظر خود را به آقای خاتمی داده و ان‌شاءلله تا هفته آینده این بحث تمام می‌شود.

او با اشاره به اینکه هفته آینده ترکیب شورای عالی سیاست گذاری برای انتخابات سال آینده مشخص می‌شود، عنوان کرد: در جلسه اول شورای عالی هم رییس و هیات رییسه آن انتخاب می‌شوند.

عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی در مورد تشکیل کارگروهی با ریاست نجفی و برای انتخابات شورای شهر در سال آینده گفت: این کارگروه در مورد بررسی انتخابات شوراها تشکیل نشد بلکه در مورد ساختار شورا بود و طرحی پیشنهاد شد که عمدتا به ساختار شورای شهر تهران مربوط می‌شد که آقای خاتمی بررسی این مسئله را به نجفی ارجاع دادند.

وی افزود: تصمیم در مورد دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با شورای عالی سیاست گذاری است و به زودی جلسه مشترک شورای عالی سیاست گذاری با آقای خاتمی تشکیل می‌شود تا ترکیب شورای مذکور مشخص و اعلام شود.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: تشکیل جلسه مشترک با آقای خاتمی به معنای آغاز فعالیت شورای عالی سیاست گذاری در مورد انتخابات خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه مسئول بررسی ترکیب جدید شورای عالی سیاست گذاری کار خود را تمام کرده است، گفت: وقتی ترکیب مشخص شود هیات رییسه را خود شورای عالی در اولین جلسه انتخاب می‌کند و در جلسات بعدی اعضای کارگروه مشخص می‌شوند.

صوفی خاطرنشان کرد: شورای عالی اخیرا جلسه‌ای با آقای خاتمی نداشته اما کارگروه تعیین ترکیب شورای عالی سیاست گذاری روز یکشنبه با آقای خاتمی جلسه داشت و نتیجه بررسی‌های خود را توسط آیت الله موسوی تبریزی به آقای خاتمی ارائه داد.

او در مورد ریاست شورای عالی گفت: احتمال تغییر رییس شورای عالی وجود ندارد و حتما دوباره آقای عارف برای ریاست شورای عالی انتخاب خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اینکه آیا قرار است شورای عالی سیاست گذاری جلسه‌ای با آقای روحانی داشته باشد، بیان کرد: فعلا در این مورد برنامه‌ای نداریم اما شاید در ادامه، برنامه دیدار با آقای روحانی هم وجود داشته باشد اما در نهایت تصمیم نهایی در شورای عالی گرفته می‌شود. در این راستا قطعا با آیت‌الله هاشمی هم در مورد موضوع مهمی مثل انتخابات نشست خواهیم داشت.

صوفی تاکید کرد: بررسی انتخابات شورای شهر، سازوکار مناسب برای رسیدن به اجماع و لیست واحد و جلوگیری از موازی کاری و رقابت درونی و تکثر در شورای‌عالی سیاست‌گذاری در حال بررسی است و به زودی راهبردها مشخص می‌شود.

او گفت: در این رابطه تعامل کاملی بین شورای‌عالی و شورای هماهنگی وجود دارد، البته ممکن است برخی نقدهایی داشته باشند اما اکثریت مصوبه اخیر در مورد همکاری شورای هماهنگی و شورای‌عالی سیاست‌گذاری را تصویب کردند.

کد خبر : ۴۱۲۳۹۳