خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای مطرح شد؛

پاسخ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به نوبخت/ برای تذکر از کسی اجازه نمی‌گیریم

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به اظهارات سخنگوی دولت پاسخ داد و تاکید کرد که ائمه جمعه در بیان تذکر خیرخواهانه نباید از هیچ مقام دولتی اجازه بگیرند

به گزارش ایلنا، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت که گفته بود «همانطور که ما انتظار داریم تریبون نماز جمعه اخلاق، تقوا، دین و سیاست را تبلیغ کند و به همان میزان هم نهادهادی تخصصی نظام باید وظایف خود را انجام دهند» پاسخ داد که متن آن به شرح زیر است:

این گونه که جناب آقای نوبخت گفته اند: موضوع FATF بسیار تخصصی است و تریبون نماز جمعه اختصاص به اخلاق، تقوا ، دین و سیاست دارد، اگر از این منظر بخواهیم به مسائل بنگریم هیچ موضوع تخصصی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی را نمی‌توان در نماز جمعه مطرح کرد زیرا هر کدام از این موضوعات یک حوزه تخصصی دارند که بنا به نظر ایشان ائمه محترم جمعه فقط باید توصیه به تقوا کنند و دیگر وارد هیچ موضوعی نشوند چرا که آن موضوع جنبه تخصصی دارد و باید فقط در حوزه تخصصی موردتوجه قرار بگیرند.

- انتظارات جناب آقای نوبخت از ائمه جمعه و نماز جمعه تبلیغ و ترویج تقوا، دین ، اخلاق و ... است، از نظر ایشان معنای ترویج اخلاق و ارزش‌ها چیست؟ آیا مسئولان را به هوشیاری در برابر دشمنان توصیه کردن، تقوا نیست؟ آیا اگر امام جمعه خطرات و دام های دشمن را متذکر شود ، ترویج دین و ارزش های دینی نیست؟

- جناب آقای نوبخت به خوبی می‌دانند یکی از رسالت‌های امامان جمعه هشدار دادن و تذکر است، تذکر یکی از ابزار غفلت زدایی است که قرآن کریم می فرمایند: «وذکر فان الذکری تنفع المومنین»

از نظر سخنگوی محترم دولت چگونه باید به این آیه شریفه عمل کرد؟

آیا امامان جمعه به قرآن باید عمل کنند یا به توصیه سخنگوی دولت؟

ما معتقدیم که ائمه محترمه جمعه در بیان تذکر خیرخواهانه نباید از هیچ مقام دولتی اجازه بگیرند. سیاست ما در نهاد مقدس نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.به موقع و در موارد لازم نقد می‌کنند و در شرایط مناسب از خدمتگذاران مخلص دفاع و حمایت می‌کنند.

آیا اگر امام جمعه توصیه به عزتمداری کرد و ذلت و ذلت پذیری را ضد ارزش معرفی کرد، کاری اخلاقی انجام نداده است؟

الا ایحال افتخاران امامان جمعه، از اول تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه تاکنون حفظ استقلال فکری صرفا در جهت اجرای دستورهای الهی و منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

کد خبر : ۴۱۰۸۸۷