خبرگزاری کار ایران

صالحی در بوشهر:

ایران و روسیه وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های هسته‌ای شدند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان افتتاح واحد ۲ نیروگاه بوشهر گفت: آغاز احداث این دو نیروگاه بر اساس ۳ سند امضا شده تحت عناوین و قراردادها و یادداشت تفاهم بین دو کشور در سال ۱۳۹۳ در مسکو، آغاز ورود دو کشور به مرحله جدید راهبردی در همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بوشهر، علی‌اکبر صالحی پس از کلنگ‌زنی واحد ۲ نیروگاه بوشهر در سخنانی، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این طرح اعلام کرد: این پیشرفت‌ها مرهون نقش‌آفرینی مقام معظم رهبری است و جا دارد در این روز یاد و خاطره شهدای هسته‌ای را گرامی داریم.

او گفت: این مراسم ویژه، نقطه عطف در روند پیشرفت صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و مایه خرسندی خدمتگزاران ایران در سازمان انرژی اتمی است که به لطف و عنایت خدا در آستانه عید سعید قربان مراسم احداث دو واحد جدید نیروگاهی در نیروگاه اتمی بوشهر باحضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: درصوتی که همراهی و همدلی، همزبانی مقام معظم رهبری و سازمان انرژی اتمی نبود، موفق نمی‌شدیم این پروژه عظیم را آغاز کنیم.

او ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه ازجمله آیت‌الله صفایی‌بوشهری و تشکر از حمایت‌ها و دلگرمی‌های ایشان و محمد فرهادی وزیر علوم، سالاری استاندار بوشهر، از مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو و سایر نمایندگان از دستگاه‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: باید از وزارت امور خارجه و تلاش‌های آنها و در راس این عزیزان، از محمدجواد ظریف تشکر کنیم.

او با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر همکاری‌های بین‌المللی در دوران پسابرجام، از سازمان برنامه و بودجه و رییس بانک مرکزی نیز تشکر کرد و گفت: باید در مسیر توسعه نیروگاه یک بوشهر و پیشبرد دو نیروگاه جدید در این مجتمع، تعامل سازنده‌ای داشته‌ باشیم. چرا که اینها زمینه توسعه و بهره‌برداری از صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای در پرتو سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی و منویات رهبری، و همچنین در چارچوب قرارداد پادمانی با آژانس انرژی اتمی منطبق با مفاد معاهده منع گسترش صلاح و NPT را محقق کرده است.

صالحی در پایان گفت: آغاز احداث این دو نیروگاه بر اساس ۳ سند امضا شده تحت عناوین و قراردادها و یادداشت تفاهم بین دو کشور در سال ۱۳۹۳ در مسکو، آغاز ورود دو کشور به مرحله جدید راهبردی در همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای است که در این میان، همکاری‌های چون تولید مشترک سوخت و تولید ایزوتپ‌های پایدار مدنظر است.

کد خبر : ۴۰۹۶۱۵