خبرگزاری کار ایران

ویژه‌های خبری تلویزیون حامی آقای شهردار؛

حمایت ویژه صداوسیما از قالیباف با چاشنی تخریب روحانی

درحالی که انتشار اخبار واگذاری املاک به افراد خاص توسط شهرداری تهران، قالیباف را در سخت‌ترین دوران زندگی سیاسی خود قرار داده، صداوسیما در بخش‌های خبری خود با رویکردی حمایتی این موضوع را کم‌اهمیت تلقی کرد و تنها به انتشار خبر نامه قالیباف به دادستان کل کشور اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شبکه خبر صداوسیما در برنامه خبری «ویژه‌ها» در رفتاری دوگانه در خبری در مورد «واگذاری املاک مرغوب به افراد خاص توسط شهرداری تهران»، بار دیگر پروژه تخریب دولت را ادامه داد.

این برنامه خبری پس از آن‌که در بخشی کوتاه که به موضوع واگذاری نامتعارف املاک عمومی به برخی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران اختصاص داشت، با استناد به اخبار منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌های نزدیک به شهرداری تهران، از قالیباف بخاطر ارسال نامه‌ به دادستان کل کشور تجلیل و قدردانی کرد و با نادیده گرفتن انتقادهای فراوانی که از عملکرد شهرداری تهران در رسانه‌های مختلف مطرح شده، تنها به سراغ خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی رفت که از شهردار تهران قدردانی کرده بودند! و جالب این‌که در ادامه، این مسئله موضوعی کم‌اهمیت تلقی و گفته شد که نهادهای ناظر و همچنین شهردار تهران با ارسال نامه‌ای در حال پیگیری آن هستند.

اقدام تعجب‌برنگیز صداوسیما البته به حمایت از شهردار اصولگرا و ناچیز نشان دادن تخلف واگذاری املاک ختم نشد؛ در ادامه این بخش با خبری که ارتباطی به تخلف شهرداری نداشت، موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف را پیش کشید و با این تاکید که اکنون نباید اجازه دهیم ماجرای «فیش‌های نجومی» فراموش شود، هرگونه اقدام‌ در برخورد با این موضوع را تحقیر کرد.

در این بخش از برنامه خبری «ویژه‌ها» ابتدا بخشی از صحبت‌های سخنگوی دولت، درخصوص برکناری ۱۳ نفر از مدیران دولتی که حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده بودند، به نمایش درآمد و پس از آن، مجری برنامه با استناد به صحبت‌های محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، عدد اعلام شده از سوی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت را زیر سوال برد.

در ادامه، این رفتار دوگانه صداوسیما همچنان تشدید شد که بر اساس آن، با رو در رو قرار دادن صحبت‌های روحانی و محسنی اژه‌ای، به انتقاد از واکنش رییس‌جمهور به سخنان سخنگو و قائم‌مقام رییس قوه قضاییه پرداخت.

ماجرای تخریب دولت به این هم ختم نشد تا در پایان، با انتخاب گزینشی بخشی از سخنان علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درخصوص مقابله با اشرافی‌گری و البته با جملاتی مغرضانه از سوی مجری برنامه، این موضوع القا شود که دولت هیچ اقدام عملی و مشخصی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تجمل نکرده است و مخاطب اقناع شود که موضوع واگذاری املاک مرغوب به افراد خاص اهمیت ندارد، بلکه آنچه مهم است همان موضوع فیش‌های حقوقی است.

نام دو خبرنگار صداوسیما در لیست آقای شهردار

شاید علت رفتار این برنامه خبری تلویزیون در حمایت از قالیباف را بتوان در گفته‌های محسن سرخو عضو شورای شهر تهران جستجو کرد که در تذکر پیش از دستور نهم شهریورماه خود که خطاب مستقیم با شهردار تهران داشت، با اشاره به اینکه در ردیف‌های ۱۳۱ و ۱۳۲ لیست اسامی کارکنان شهرداری عضو این تعاونی، نام دو تن از خبرنگاران صداوسیما نیز به چشم می‌خورد، گفته بود: «ک.ن» و «الف.م» دو تن از خبرنگاران صداوسیما هستند که باید از رئیس صداوسیما پرسید؛ این خبرنگاران در قبال دریافت خانه چه چیزی به شهرداری داده‌اند؟

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته خبری مبنی بر  واگذاری املاک مرغوب به افراد خاص توسط شهرداری تهران منتشر شده است که بر پایه این خبر، این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌ها و تقسیط‌های بسیار زیاد به برخی از افراد خاص واگذار کرده است.

کد خبر : ۴۰۷۰۹۰