خبرگزاری کار ایران

رییس‌‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور:

پیگیری‌های رهبری، نیازمند تحرک فوق‌العاده‌ در حوزه اجتماعی است

رییس‌ جمهور با اشاره به اهمیت توجه و مقابله دانش پایه، اولویت محور و زمانمند با آسیب‌های اجتماعی، گفت: پیگیری‌ها و حساسیت رهبر انقلاب تحرک فوق‌العاده دستگاه‌های مسوول در حوزه اجتماعی را ایجاب می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای اجتماعی کشور، حرکت دقیق بر مبنای اولویت‌های پنجگانه در آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت خواند و افزود: استفاده مؤثر و عملی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مرور تجربه‌ها و هماهنگی دستگاه‌ها و دانش محور بودن، لازمه موفقیت در کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر دقت در پیمایش‌های اجتماعی، تعیین دقیق اولویت‌ها و زیر مجموعه‌ها، تعیین دستگاه‌های متولی و به کارگیری تشکل‌های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: برای مبارزه با زیر مجموعه‌های هر یک از اولویت‌های تعیین شده در آسیب‌‌های اجتماعی، زمان‌بندی دقیق، نظارت و ارزیابی نتایج اقدامات از اهمیت اساسی برخوردار است.

روحانی همچنین نقش رسانه‌ها و از جمله صدا و سیما و فضای مجازی را در حوزه اطلاع‌رسانی، آموزش و جلب مشارکت عمومی در امر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برجسته‌تر از سایر بخش‌ها دانست.

در این جلسه، گزارش رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر شورای اجتماعی کشور از سه جلسه گذشته شورا ارائه شد.

در گزارش وزیر کشور عنوان شد که گزارش عملکرد دستگاه‌ها در بحث حجاب و عفاف در شورای اجتماعی تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و  چهار کارگروه نیز در شورای اجتماعی با حضور اساتید برجسته علوم اجتماعی تشکیل و فعال گردیده است.

همچنین طبق گزارش دبیر شورای اجتماعی کشور ، سازمان مدیریت اجتماعی در شورای عالی اداری به تصویب رسیده و فرآیند مراحل قانونی در سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی را طی می کند و از سوی دیگر تقویت، حمایت و تامین منابع لازم از طرح های مبتنی بر اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه جلسه نیز گزارش دستگاه‌های مسئول از پیمایش وضعیت اجتماعی، تشکل‌های مردم نهاد، مسکن و شهرسازی، بهزیستی، تعاون، آموزش و اطلاع‌رسانی ارائه شد.

کد خبر : ۴۰۶۳۵۲