خبرگزاری کار ایران

صادقی به ایلنا خبر داد؛

برگزاری نشست مشترک مسئولان دیوان محاسبات و هیات‌رییسه فراکسیون شفاف‌سازی

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس ضمن اشاره به برگزاری نشست مشترک این فراکسیون با رییس، دادستان و معاونان دیوان محاسبات، از استقبال مسئولان این‌دیوان برای گسترش همکاری‌های دوجانبه خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست مشترک هیات رییسه فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی با رییس، دادستان و معاونان دیوان محاسبات که روز گذشته در محل این دیوان برگزار شد، گفت: در ابتدای این نشست، ضمن بیان اهداف تشکیل فراکسیون شفاف‌سازی، آمادگی این فراکسیون را برای تعامل و هم‌افزایی با دیوان محاسبات اعلام کردم.

او اضافه کرد: در ادامه شهاب‌الدین بیمقدار و مصطفی کواکبیان به‌عنوان نواب رییس و جلیل رحیمی و بهروز بنیادی دبیران فراکسیون و همچنین پروانه مافی و سیدفرید موسوی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه لزوم شفاف‌سازی و انضباط مالی و چگونگی همکاری این فراکسیون با دیوان محاسبات پرداختند.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی در مجلس دهم همچنین ادامه داد: سپس صادق منتی‌نژاد معاون فنی و حقوقی دیوان محاسبات و فیاض شجاعی دادستان دیوان، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل فراکسیون شفاف‌سازی و اعلام آمادگی برای تعامل گسترده با این فراکسیون، ساختار و حدود وظایف دیوان را تشریح کردند و به برخی مشکلات درخصوص اجرای احکام صادره و قطعی‌شده دیوان اشاره کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه عادل آذر، رییس دیوان محاسبات نیز ضمن تحسین دیدگاه‌های اعضای فراکسیون، بر ضرورت همکاری گسترده این دیوان با فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط تاکید کرد.

صادقی در پایان با بیان این‌که در نشست روز گذشته رییس دیوان محاسبات نسبت به برگزاری جلسه‌هایی با حضور دیگر اعضای فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی مجلس اظهار امیدواری کرد، گفت: در این جلسه مقرر شد، موارد همکاری‌ها و همچنین انتظارهای فراکسیون شفاف‌سازی از دیوان محاسبات به‌صورت مکتوب به این دیوان اعلام شود تا به‌صورت مکتوب زمینه‌های تعامل فراکسیون و دیوان مدون شود.

کد خبر : ۴۰۵۹۹۵