خبرگزاری کار ایران

احمد توکلی:

بنی‌صدر با حضور میرحسین موسوی و بهزاد نبوی در کابینه رجایی مخالفت کرد

نماینده ادوار مجلس گفت:‌شهید رجایی به هیچ وجه پوپولیست نبود اما به خاطر نگاه دینی که داشت، هرگز از مردم جدا نشده بود و زندگی ساده‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد توکلی در نشست «محمدعلی رجایی؛ مردمی یا پوپولیست» که به همت انجمن اندیشه و قلم و با حضور بهزاد نبوی برگزار شد، گفت: تفکر پوپولیستی در جاهایی شروع میشود که بعضی افراد دوست دارند علیه حکومت موضع بگیرند و از احزاب رسمی فاصله داشته باشند و از تجمعات مردم هم به نفع خود استفاده کنند.  اینگونه رفتار، نمونه‌های بسیار زیادی در جامعه دارد مثل اینکه افرادی که در حکومت هستند، طوری صحبت می‌کنند که گویی خارج از نظام فعالیت می‌کنند.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: شهید رجایی به هیچ وجه پوپولیست نبود اما به خاطر نگاه دینی که داشت، هرگز از مردم جدا نشده بود و زندگی ساده‌ای داشت.

او به بیان خاطره‌ای از شهید رجایی پرداخت و گفت: یکی از مخالفان صدام در ایران بود که امام از شنیدن این خبر ناراحت شده و دستور داده بود او را بیرون کنند. شهید رجایی این دستور را به رفیق دوست ابلاغ کرد و وقتی در این کار تاخیر شد، رجایی گفته بود من رفیق دوست را نمی‌شناسم.

توکلی همچنین درباره جلسات سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: وقتی برای نخست وزیری با رجایی جلساتی گذاشتیم، گفت وزارت آموزش‌وپرورش مهمتر است. به او گفتیم شما یکی مثل خودت را وزیر آموزش‌وپرورش کن و بعد دیگر وزیران را انتخاب کن. بعد از فرار بنی‌صدر هم جلسه ای داشتیم برای انتخاب نامزد حزب که وقتی آقای پرورش این مسئولیت را نپذیرفت، رجایی به من گفت نباید برای مسئولیت تردید کرد.

این نماینده ادوار مجلس به بیان یکی از خاطرات خود از دیدار با شهید رجایی پرداخت و گفت: وقتی به منزل آنها رفتیم کوپن نفت او تمام شده بود و در سرما زندگی می‌کرد.

توکلی به محبوبیت شهید رجایی در میان اقشار مختلف مردم اشاره و تصریح کرد:‌ صاحبخانه ما در فریدونکنار هیچ روزی جز عاشورا مغازه خود را نمی‌بست، اما وقتی رجایی به ساری رفت مغازه را بست و به استقبال رجایی رفته بود.

او گفت: میرحسین موسوی، بهزاد نبوی، نوربخش و‌ بنده افرادی بودیم که شهید رجایی برای کابینه خود معرفی کرده بود، اما بنی‌صدر نپذیرفته بود. با انواری یزدی به منزل بنی صدر رفتیم. بنی صدر به میرحسین موسوی گفت تو اولین کسی بودی که علیه من مقاله نوشتی و من به بنی‌صدر گفتم شما فرانسه بودی و ما در ایران انقلاب کردیم که بتوانیم رئیس‌جمهور را نقد کنیم.

وزیر پیشنهادی رجایی برای وزارت کار گفت: بنی‌صدر یک پوپولیست عالی بود و می‌خواست از بالای مردم به مردم پل بزند و مردم را خوب خام می‌کرد، اما رجایی به مردم عشق می‌ورزید.

کد خبر : ۴۰۵۴۹۸