خبرگزاری کار ایران

با آرای نمایندگان خانه ملت؛

دو اصلاح‌طلب برای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب شدند

اعضای کمیسیون صدور پروانه جهت متقاضیان و نظارت بر فعالیت گروه‌ها انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، صبح امروز انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در دستور نمایندگان مجلس قرار گرفت که در این راستا قاسم میرزایی‌نکو با ۱۰۱ رای و پروانه مافی با ۸۸ رای از سوی نمایندگان خانه ملت انتخاب شدند

پیش از این اعلام شده بود که قاسم میرازیی‌نکو، ابوالفضل ابوترابی، اصغر سلیمی و پروانه مافی از سوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به صحن علنی معرفی خواهند شد.

از این جمع، مافی عضو حزب کارگزاران و از اعضای فراکسیون امید به شمار می‌رود و میرزایی‌نکو نیز از نمایندگان شاخص فراکسیون امید است. سلیمی با وجود حمایت لیست امید در هیچ فراکسیونی رسما فعالیت نکرده و ابوترابی از چهره‌های اصولگرای مجلس به شمار می‌رود. 

بعد از مناقشه در تفسیر کمیسیون درباره تعداد افراد معرفی شده جمع دیگری از افراد نیز برای عضویت در این کمیسیون معرفی شدند که از از جمله آنها می‌توان به امیرآبادی (نماینده اصولگرای قم)، محسن کوهکن (نماینده اصولگرای لنجان و جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس) و مصطفی کواکبیان(دبیرکل حزب مردمسالاری) اشاره کرد. 

صبح روز رای‌گیری در میان نامزدها اسمی از امیرآبادی نبود اما علیرضا رحیمی(نماینده اصلاح‌طلب تهران)، محمدرضا صباغیان (نماینده مستقل و مورد حمایت لیست امید)، یوناتن بت کلیا (نماینده آشوریان)، محمدرضا نجفی (نماینده اصلاح‌طلب تهران) و فرج‌الله رجبی (نماینده اصلاح‌طلب شیراز) برای عضویت در این کمیسیون به نامزدهای قبلی اضافه شدند.

بعد از معرفی نامزدها از سوی هیئت رئیسه کواکبیان، کوهکن، رحیمی، نجفی و رجبی انصراف دادند تا در نهایت رقابت بین شش نامزد (قاسم میرازیی نکو، ابوالفضل ابوترابی، اصغر سلیمی و پروانه مافی، یوناتن بت کلیا و محمدرضا صباغیان) آغاز شود.

کمیسیون ماده احزاب وظیفه اعطای مجوز به احزاب و گروه‌های سیاسی جدید را برعهده دارد که در دوره قبلی علیرضا زاکانی و میرمحمدی نمایندگی مجلس در این کمیسیون را برعهده داشتند.

 

کد خبر : ۴۰۵۱۶۲