خبرگزاری کار ایران

نشست علنی امروز مجلس آغاز شد؛

طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس با آخرین اصلاحات در دستور کار

نشست علنی مجلس شورای اسلامی درحالی ازدقایقی پیش و به ریاست علی لاریجانی آغاز به کار کرد که ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح استفساریه ماده ۷۳ و تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با آخرین اصلاحات در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۹ نفر از نمایندگان راس ساعت  ۸ و ۱۲ دقیقه آغاز به کار کرد.

همچنین بنابر اعلام یکی از اعضای هیات رییسه مجلس دستورکار نشست علنی امروز پارلمان به شرح ذیل است:

۱- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح استفساریه ماده ۷۳ و تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با آخرین اصلاحات.

۲- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح مواد ۳، ۶ و ۲۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی.

۳- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد لغو رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق معلولان طبق اصل ۸۵ قانون اساسی.

۴- گزارش کمیسیون حقوقی‌وقضایی درمورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان.

۵- گزارش کمیسیون حقوقی‌وقضایی‌ درمورد لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان.

۶- گزارش کمیسیون حقوقی‌وقضایی درمورد لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه معاضدت حقوقی دوجانبه در موضوعات کیفری.

۷- گزارش کمیسیون حقوقی‌وقضایی درمورد لایحه معاهده معاضدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین.

۸- انتخاب دو نماینده در کمیسیون‌های اجتماعی و آموزش، تحقیقات و فناوری به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات عالی گزینش.

۹- انتخاب دو نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی از بین داوطلبانی که داخل مجلس و خارج آن به معرفی یکی از نمایندگان حداکثر تا یک هفته قبل از انتخابات کتباً به کمیسیون داخلی معرفی شده باشند.

۱۰- انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به انتخاب مجلس به‌عنوان ناظر در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران.

۱۱- انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌عنوان عضو در دبیرخانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین.

۱۲- انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس به‌عنوان عضو در کمیته اجرا و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین.

کد خبر : ۴۰۵۱۳۸