خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد؛

ساماندهی خلیج گرگان در دستور کار دولت

وزیر کشور امروز در راس هیات همراه وارد جزیره آشوراده در گلستان شد و در این بازدید از ساماندهی خلیج گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: کارگروهی برای ساماندهی خلیج گرگان تشکیل شده و طرح مطالعاتی نجات خلیج نیز در دست اجراست.

وی افزود: یک کیلومتر عقب رفت آب و کاهش حدود دو متری عمق آب به علت بسته شدن دو کانال ورودی آب دریای خزر به خلیج بر اثر گرفتگی لای از عواملی است که خلیج گرگان را در معرض خشکی قرار داده است.

به گفته وی، برای رفع مشکلات خلیج گرگان نیز ستادی در استان تشکیل شده و در حال پیگیری برای تامین اعتبار است و باید بدانیم که دریای خزر یکپارچه است و مرزبندی ندارد و با در نگهداری آن همه استان‌های شمالی سهیم باشند.

وزیر کشور همچنین جزیره آشوراده را یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری معرفی کرد و گفت: طرح گردشگری آشوراده با رعایت مسائل زیست محیطی و همه استانداردهای لازم اجرا می‌شود.

رحمانی فضلی اظهار داشت: آشوراده یکی از مناطق زیست محیطی و بی‌نظیر است و تلاش این است که با حفظ شرایط زیست محیطی و رعایت همه استانداردها بتوانیم بهره‌برداری مناسبی از این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان نیز مصوب شد که طرحی برای گردشگری و استفاده بهتر از این ظرفیت تدوین شود که با تلاش مدیران این طرح آماده شده و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.

وزیر کشور تصریح کرد: رئیس جمهور نیز به صورت جدی پیگیر این طرح است و تاکنون ۲ بار این موضوع را در جلسه هیئت دولت مطرح کرده است.

رحمانی فضلی گفت: امیدواریم با رفع موانع پیش روی این طرح و رعایت و بررسی برخی ملاحظات بتوانیم از آن استفاده کنیم و باید از بخش خصوصی و مردم منطقه برای این کار بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه مانند طرح پرورش ماهیان در قفس و غیره می توان گونه نادر را در این مناطق محافظت کرد و در نگهداری و تکثیر و پرورش آن باید مردم منطقه وارد شوند.

کد خبر : ۴۰۴۵۷۶