خبرگزاری کار ایران

عزیزی به ایلنا خبر داد:

تا زمان تصویب نهایی اساسنامه فراکسیون مستقل، حضور در جلسات ولایت بلامانع است

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقل در مجلس دهم با اشاره به حضور خود و برخی دیگر از اعضای این فراکسیون در نشست صبح روز سه‌شنبه فراکسیون ولایت، گفت: تا زمانی که فراکسیون مستقل به‌طور کامل تشکیل شود، قرار است در جلسه‌های ولایت حاضر شویم.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور خود در نشست صبح روز سه‌شنبه فراکسیون ولایت که به‌منظور معرفی نامزدهای حضور در بین‌المجالس جهانی و مجمع مجالس آسیایی با حضور رییس مجلس برگزار شد، گفت: این نشست به‌منظور انجام هماهنگی با فراکسیون ولایت برگزار شد و قرار شد برای انتخاب ۱۵ عضو بین‌المجالس جهانی، ۶ نفر از سوی فراکسیون امید و ۸ نفر از فراکسیون ولایت معرفی شوند و درنهایت یک نفر نیز ازسوی رییس مجلس انتخاب شود.

او ادامه داد: همچنین قرار شد برای انتخاب ۵ نماینده عضو مجمع مجالس آسیایی، دو نفر از فراکسیون امید، دو نفر از ولایت و باز یک نفر ازسوی رییس مجلس برای معرفی به صحن انتخاب شوند.

دبیر هیات رییسه فراکسیون مستقل در پاسخ به این سوالی درباره علت حضورش در نشست فراکسیون ولایت، گفت: در این نشست، علاوه بر اعضای فراکسیون ولایت، تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون مستقل نیز حضور داشتند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور او و دیگر اعضای فراکسیون مستقل در نشست فراکسیون ولایت، در تعارض و تضاد با اساسنامه فراکسیون سوم نیست، گفت: تا زمانی که فراکسیون مستقل به‌طور کامل تشکیل شود، قرار است در جلسه‌های ولایت حاضر شویم.

عزیزی در پایان تصریح کرد: باتوجه به این‌که اساسنامه فراکسیون مستقل هنوز به‌تصویب نهایی نرسیده است، حضور اعضا در جلسه‌های ولایت بلامانع است.

به گزارش ایلنا، این درحالی است که به‌گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نایب‌رییس نخست و طراح و نویسنده اساسنامه فراکسیون مستقل، در یکی از ماده‌تبصره‌های اساسنامه این فراکسیون، عضویت نماینده در فراکسیون مستقل مشروط به این شده که اعضا صرفاً در جلسه‌های این فراکسیون حضور یافته و از حضور در دیگر فراکسیون‌های سیاسی مجلس خودداری کنند.

کد خبر : ۴۰۳۸۱۱