خبرگزاری کار ایران

سرنوشت نامعلوم فراکسیون ولایت؛

حضور هیات‌رییسه فراکسیون «مستقل» در نخستین نشست «ولایت»

باوجود ادعای اصولگرایان مجلس درخصوص این‌که بالاخره موفق شده‌اند نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون «ولایت» را برگزار کنند، به نظر می‌رسد حضور طیف‌های غیراصولگرا در این نشست، خبر از حقیقی دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پس از تلاش ناموفق اصولگرایان جهت برگزاری نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون ‍«ولایت»، صبح امروز بالاخره تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

هدف از برگزاری این نشست، انتخاب نامزدهای این فراکسیون برای حضور در بین‌المجالس آسیایی بود و این درحالی است که به‌گفته سیدحسین نقوی‌حسینی که پیش از این به‌عنوان سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان برای تشکیل این فراکسیون فعالیت می‌کرد،در پی انجام مذاکراتی با فراکسیون امید، قرار شده که لیست مشترکی ازسوی این دو فراکسیون برای عضویت در کمیته اجرایی بین‌المجالس به صحن علنی ارائه شود.

نکته جالب‌توجه در نشست صبح امروز این گروه از نمایندگان با علی لاریجانی که به‌عنوان نخستین نشست فراکسیون «ولایت» برگزار شد، حضور طیفی گسترده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعم از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و همچنین برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون مستقل در این نشست بود.

بر این اساس، درحالی که به‌گفته نقوی‌حسینی در این جلسه مقرر شده است که در کمیته اجرایی بانوان، اقلیت مذهبی و اهل سنت یک عضو داشته باشند تا ترکیب کمیته گویای همه نمایندگان مجلس، فراکسیون‌ها و اقلیت‌های مذهبی باشد، حضور برخی نمایندگان اقلیت‌های مذهبی همچون یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس و همچنین هاجر چنارانی نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری مردم نیشابور جلب توجه می‌کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی، احمد امیرآبادی فراهانی، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محسن کوهکن، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، سیدناصر موسوی‌لارگانی،  علیرضا سلیمی، کاظم دلخوش و جبار ساداتی‌نژاد برخی از اصولگرایان حاضر در این نشست بودند.

با این حال، عجیب‌ترین مسئله حضور برخی از اعضای هیات رییسه فراکسیون مستقلان مجلس در این نشست بود که این مسئله، اختصاص نشست امروز این گروه از نمایندگان با حضور لاریجانی، به مجمع عمومی فراکسیون «ولایت» را زیر سوال برد.

بر این اساس، درحالی که علاوه بر نمایندگان اعتدالگرا و مستقلی همچون احمد خجسته، اکبر رنجبرزاده و سیداحسن علوی در نشست امروز اصولگرایان تعجب‌برانگیز بود که این گروه از نمایندگان پیش از این از حضور خود در فراکسیون مستقلان صحبت کرده بودند و عجیب‌تر آن‌که علاوه بر آن‌ها، برخی دیگر از اعضای رسمی فراکسیون مستقلان و همچنین تعدادی از اعضای هیات رییسه این فراکسیون نیز در نشست امروز فراکسیون اصولگرایان حضور داشتند.

بر این اساس، علاوه بر عبدالرضاعزیزی که به‌عنوان یکی از دو دبیر در هیات رییسه فراکسیون مستقلان حضور دارد، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رییس نخست و طرح و نویسنده اساسنامه این فراکسیون در نشست صبح امروز نمایندگان با رییس مجلس، بیش از پیش ادعای اصولگرایان مبنی بر برگزاری نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون «ولایت» را زیرسوال برد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی پیش از این بارها از وجود ماده-تبصره‌ای در اساسنامه فراکسیون مستقلان که به‌موجب آن امکان حضور همزمان اعضای این فراکسیون در جلسه‌های دیگر فراکسیون‌های سیاسی مجلس از جمله «امید» و «ولایت» وجود ندارد، صحبت کرده بود و امکان حضور همزمان اعضای این فراکسیون در دیگر فراکسیون‌ها را منتفی دانسته بود.

به گزارش ایلنا، باوجود گفته‌های پیشین اصولگرایان مجلس درخصوص این‌که بالاخره موفق شده‌اند نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون «ولایت» را برگزار کنند، به نظر می‌رسد حضور طیف‌های غیراصولگرا در این نشست، نشان از حقیقی دیگر دارد و حال همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم اصولگرایان که در روزهای نخست مجلس دهم مدعی در اختیار داشتن فراکسیون اکثریت مجلس بودند، چه زمانی موفق به برگزاری نخستین نشست مجمع عمومی فراکسیون خود می‌شوند و چه زمانی قادر به معرفی اعضای هیات‌رییسه و اساسنامه فراکسیون «ولایت» خواهند بود.

کد خبر : ۴۰۳۵۶۷