خبرگزاری کار ایران

درجریان تذکر شفاهی مطرح شد؛

انتقاد نماینده تهران از اهانت صداوسیما به بانوی ورزشکار و نحوه انتخاب نامزدهای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌نویسی نمایندگان مجلس برای تصدی عضویت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نامزدهای نهایی تصدی این سمت در کمیسیون‌ها طی فرآیند قرعه‌کشی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز پارلمان، در تذکری با استناد به ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: اخیراً در یک برنامه تلویزیونی به یکی از ورزشکاران خانم حاضر در مسابقات المپیک بی‌احترامی شده و به این خانم به کنایه تهمت بی‌غیرتی زدند که قطعاً این رفتار محکوم است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه هیات رییسه مجلس در انتخاب نامزدهای تصدی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، بی‌طرفی را رعایت نکرده زیرا در شرایط کنونی یک نامزد از کمیسیون اصل نود، یک نامزد از کمیسیون قضایی و ۴ نامزد تنها از یک طیف سیاسی برای رای‌گیری به صحن علنی معرفی شده‌اند، این در حالی است که قرار بود در این رابطه تعامل صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس قانون می‌بایست برای انتخاب اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، یک نفر از کمیسیون اصل نود، یک نفر از کمیسیون قضایی و ۴ نفر از دیگر کمیسیون‌ها انتخاب شوند.

لاریجانی در پایان گفت: بر این اساس، در هفته‌های گذشته این روند طی شد و متقاضیان تصدی این سمت‌ها ثبت‌نام کرده و در نهایت قرعه‌کشی شد به طوری که برای انتخاب ۴ نامزد نهایی، بیش از ۴۰ نفر نام‌نویسی کردند که در نهایت با قرعه‌کشی ۴ نفر نهایی مشخص شدند.

کد خبر : ۴۰۳۵۲۷