خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

رفع حصر مطالبه نسل سوم است/ از روحانی عبور نمی‌کنیم/موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله حصر به عنوان یک مطالبه از سوی نسل سوم و در میان مردم مطرح است و این مسئله یکی از وعده‌های آقای روحانی در انتخابات قبل بود و امیدواریم این مسئله در فضایی خوب و صمیمی حل شود که انشاالله شاهد ادامه آن نباشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف ظهر امروز در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اهانت‌های اخیر به رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز دوستان ما در صحن در این باره تذکر دادند و ما نسبت به این اهانت‌ها گلایه داریم و خواهش می‌کنیم حرمت همه افراد رعایت شود.

دادستان کل کشور به موضوع توهین به رئیس‌جمهور ورود کند

او اضافه کرد: ما در یک حکومت ارزشی و اسلامی کار می‌کنیم و در عین حال قانون ملاک کار است و اگر واقعاً این اهانت‌ها ادامه پیدا کند وظیفه دادستان کل کشور است که با آن برخورد کند.

در انتخابات آینده از روحانی عبور نخواهیم کرد

رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ادامه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات خاطرنشان کرد: ما ادامه مسیری را که از سال ۹۲ آغاز کردیم، با جدیت دنبال می‌کنیم و در این مسیر نه از آقای روحانی و نه دیگر علاقه‌مندان به انقلاب عبور نمی‌کنیم.

مسئله رفع حصر یک مطالبه از سوی نسل سوم است

عارف همچنین در واکنش به سوال دیگری درباره اظهارنظر اخیر محمدرضا باهنر درباره پیشنهاد شروطی به میرحسین موسوی برای پایان دادن به حصر با بیان اینکه اطلاع دقیقی از پیشنهاد آقای باهنر ندارم، یادآور شد: مسئله حصر به عنوان یک مطالبه از سوی نسل سوم و در میان مردم مطرح است و این مسئله یکی از وعده‌های آقای روحانی در انتخابات قبل بود و امیدواریم این مسئله در فضایی خوب و صمیمی حل شود که انشاالله شاهد ادامه آن نباشیم.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اهداف اهانت‌کنندگان به رئیس جمهور یادآور شد: آنچه مسلم است این کار نادرستی است و خواهش ما این است در صورتی که این مشکل مرتفع نشد دادستان کل کشور بنا بر وظیفه قانونی خود و از آنجا که قانون در این باره صراحت دارد، ورود کند.

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در شرح وظایف خود بازنگری می‌کند

عارف همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره جلسه اخیر فراکسیون امید با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان توضیح داد: به هرحال فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات است و ما در هیات رئیسه فراکسیون جلسه‌ای را با هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری داشتیم که بتوانیم با یکدیگر همفکری کنیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قصد دارد خود را بازنگری کند در این جلسه مطرح شد که اگر فراکسیون امید نظری در این باره دارد در بازنگری و تجدیدنظر در شرح وظایف این شورا از این نظرات استفاده شود.

عارف در پاسخ به سوالی درباره احتمال تداوم این جلسات تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خاطرنشان کرد: ما درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های شورای عالی سیاستگذاری آسیب‌شناسی‌هایی انجام داده‌ایم و امیدواریم در هفته‌های آینده درباره چگونگی حضور خود در دو انتخابات مهم سال ۹۶ اطلاع‌رسانی کنیم.

هیچ‌گونه حرکت موازی با شورای عالی سیاستگذاری انجام نمی‌شود

او با بیان اینکه هیچ‌گونه حرکت موازی با شورای عالی سیاستگذاری انجام نمی‌شود، یادآور شد: هر حزب و تشکلی حق دارد که به فعالیت خود ادامه دهد و تجربه انتخابات سال ۹۴ این بود که به محض تشکیل شورای عالی سیاستگذاری همه فعالیت‌ها در چارچوب این شورا قرار گرفت و امیدواریم ادامه مسیر نیز به همین نحو طی شود.

رئیس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره انجام کارشکنی‌ها در کار دولت همچون لغو کنسرت‌ها علی‌رغم صدور مجوز از سوی وزارت کشور در کنار اهانت‌هایی که به رئیس جمهور انجام می‌شود و در توضیح اهداف این اقدام‌ها در سال پایانی کار دولت اعلام کرد: فارغ از کارشکنی در کار دولت انتظار این است که همه مقید به اجرای قانون باشند. حتی اگر به قانونی که برخلاف سلیقه شخصی‌مان باشد، عمل کنیم، به نفع همه ما خواهد بود و انشالله اگر همه مقید به اجرای قانون باشند، این دست مسائل که هر روز در گوشه‌ای از کشور شاهد هستیم، کمرنگ خواهد شد و از آن عبور خواهیم کرد.

جلسه فراکسیون امید با فانی

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: عده‌ای از دوستان این مسئله را مطرح کردند و ما فردا در فراکسیون امید جلسه‌ای با آقای فانی خواهیم داشت و قرار است در این جلسه در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های ایشان قرار بگیریم و در این راستا امروز کمیته‌ای در فراکسیون تشکیل شد که محورهای صحبت با آقای فانی را مشخص کند و امیدواریم با ایشان به نتیجه خوبی برسیم.

موضع فراکسیون امید استیضاح نیست

عارف در پایان خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، موضع فراکسیون استیضاح نیست و ما معتقدیم باید با همکاری و تعامل مشترک با دولت به نتیجه برسیم و اگر لازم بود دولت با ترمیم کابینه کار خود را دنبال کند اما هنوز موضع رسمی فراکسیون را در این باره نمی‌دانیم.

کد خبر : ۴۰۰۵۵۷