خبرگزاری کار ایران

محبی‌نیا در تذکر شفاهی:

کسانی که به رییس‌جمهور توهین می‌کنند، عقل ندارد

نماینده میاندوآب ضمن تاکید بر اینکه تذکرات باید براساس دستور جلسه مطرح شود، به موضوع تذکر نماینده تهران در خصوص توهین به رییس‌جمهور اشاره و اعلام کرد: توهین به رئیس جمهور کار بسیار زشتی است و آنهایی که این طور برخورد می‌کنند؛ عقل ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی اظهار کرد: امروز در جلسه تذکراتی مطرح شد که هیچ ارتباطی با دستور جلسه نداشته و قطعاً باید تذکرات مطرح شده ناظر به دستور جلسه باشد که از جمله آنها تذکراتی همچون ساخت سد شفارود، رسیدگی به پرونده برخی افراد و مواردی از اینچنین است.

او اضافه کرد: یکی از این تذکرات مربوط به توهین به رئیس‌جمهور بود. این کار بسیار زشت و مذموم است و آنهایی که اینطور توهین‌آمیز برخورد می‌کنند، عقل ندارند.

نماینده اصولگرای مردم میاندوآب همچنین با استناد به ماده ۲۰۱ آیین‌نامه در تذکری دیگر تاکید کرد که مجلس باید توجه لازم و کافی برای بررسی به ایرادات شورای نگهبان در طرح‌ها و لوایح مختلف داشته باشد.

محبی‌نیا در تذکری دیگر با استناد به ماده ۱۰۴ آیین‌نامه اظهار کرد: در جلسه قبلی دستور جلسه بدون ترتیب و رعایت نوبت مطرح شد که این برخلاف آیین‌نامه است و لازم است دقت لازم صورت بگیرد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکرات با تاکید بر اینکه باید دستورات جلسه با رعایت نوبت مطرح شود در مورد طرح اخطارهای خارج از دستور گفت که باید دقت لازم نیز در این رابطه نیز صورت گیرد.

کد خبر : ۴۰۰۵۰۲