خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

انتقاد فلاحت‌پیشه از بلاتکلیفی سه تحقیق و تفحص در مجلس دهم

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب نسبت به عدم پاسخگویی هیات‌رییسه به تقاضاهای تحقیق و تفحص انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در تذکری با استناد به ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: تحقیق و تفحص در مورد قاچاق کالا، پرونده‌های حقوقی فیمابین ایران و آمریکا و روند رسیدگی دفتر حقوقی رییس‌جمهور به این موضوع را به هیات‌رییسه ارائه کردیم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و امیدواریم نتیجه هرچه سریع‌تر اعلام شود.

او اضافه کرد: همچنین تحقیق‌وتفحصی در مورد موافقت‌نامه‌هایی که پس از برجام امضاء شده نیز ارائه کردیم که هیات رئیسه به آن پاسخی نداده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در تذکری مستند به بند ۲ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص امور اداری، مالی و استخدامی مجلس خاطرنشان کرد: این روزها نمایندگان مجلس نهم را در راهرو می‌بینیم که احساس می‌کنیم به آنها ظلم شده است. ما هم ممکن است روزی نماینده نباشیم، لذا باید آنها را درک کنیم.

او یاد آور شد: کسانی که رای نیاوردند دو دسته بودند؛ یکی کسانی که ملاحظات را در نظر گرفتند و کارهای نظارتی نکردند و اکنون شغل و منسبی دارند و عده‌ای هم وظایف نظارتی انجام دادند و از مسئولین پرسش و پاسخ کردند که اینها دچار مشکل و بلاتکلیف هستند و حتی حقوق‌شان با مشکل مواجه شده است. لذا از هیات رئیسه می‌خواهم این موضوع را دنبال کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری می‌کنیم؛ اگرچه گفتیم کسانی که تحقیق و تفحص دارند سوابق کار در اختیارشان قرار گیرد و با مشورت خودشان می‌توانند از ماده ۲۳۶ استفاده کنند که زودتر به نتیجه برسند اگر هم نخواستند می‌توانند تحقیق و تفحص را مطرح کنند.

رئیس مجلس درپایان درمورد وضعیت نماینده‌های ثابت نیز گفت: هر کسی به ما مراجعه کند کار او را دنبال می‌کنیم.

کد خبر : ۴۰۰۴۰۷