خبرگزاری کار ایران

صادقی در صحن علنی مجلس؛

اهانت به رییس‌جمهور از تریبون‌های رسمی مخالفت با حاکمیت یکپارچه است

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در تذکری در صحن علنی مجلس با انتقاد از اهانت‌های اخیر به رییس‌جمهور از تریبون‌های رسمی کشور، خواستار ورود رییس مجلس شورای اسلامی در برخورد با این‌گونه اقدام‌ها شد و چنین رفتاری را مصداق آشکار مخالفت با یکپارچگی حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در اخطار قانون اساسی با استناد به ماده ۱۱۳ قانون اساسی با اشاره به اهانت‌های اخیر به رییس جمهوری و برخی وزرای دولت، اعلام کرد:‌ متاسفانه، در روزهای اخیر شاهد هستیم، اهانت‌های صریح و آشکاری از تریبون‌های رسمی کشور به ریاست جمهوری می‌شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ در شرایطی که نیاز داریم برای پیگیری تعهدهایی که بیگانگان به ما در توافق هسته‌ای دادند، از دولت پشتیبانی قاطع کنیم و حاکمیتی یک‌پارچه‌ای را در برابر بیگانگان نشان دهیم، این‌گونه اظهارنظرها، آن هم از تریبون‌های رسمی کشور، مخالف آشکار با یکپارچگی و یگانگی نظام است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید این‌گونه مخالفت‌ها را برخلاف مصالح عمومی کشور دانست، خاطرنشان کرد: از رییس مجلس انتظار داریم در نطق‌شان به این مسئله بپردازند و اجازه ندهیم دولت رسمی کشور، این‌گونه در برابر بیگانگان تضعیف شود.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به تذکر این نماینده مردم تهران، گفت: اخطار ایشان به‌معنایی درست است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند وفاق ملی هستیم و مخصوصاً به‌کار بردن بعضی از عبارات نسنجیده درمورد مقام‌های مسئول و رییس‌جمهور کار نادرستی است و باید دقت لازم در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر : ۴۰۰۳۸۵