خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران در نیکوزیا؛

دعوتنامه لاریجانی تسلیم رئیس پارلمان قبرس شد

سفیر ایران در نیکوزیا در دیدار با رئیس جدید پارلمان قبرس پیام تبریک و دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای قبرسی برای سفر به ایران را تسلیم وی کرد.

 گزارش ایلنا، در پی برگزاری انتخابات پارلمانی قبرس، رضا زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکوزیا با «دیمتریس سیلوریس» رئیس جدید پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، رضا زبیب ضمن تبریک انتخاب رئیس جدید پارلمان قبرس، پیام تبریک و دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را تسلیم همتای قبرسی کرد. 

سفیر کشورمان در نیکوزیا با اشاره به روند مثبت و تاریخی روابط دو کشور، توسعه روابط در ابعاد مختلف را ویژگی دوره جدید روابط دانست و در این زمینه به مبادله هیأت‌های متعدد بازرگانی، دانشگاهی، قضایی و ... بین دو کشور در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: مبادله این هیأت‌ها موجب امضای سه موافقتنامه و چندین تفاهم‌نامه شده که زمینه را برای تقویت هر چه بیشتر روابط فراهم می‌کند.

وی تقویت روابط پارلمانی را فرصت جدیدی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل و رایزنی نمایندگان دو ملت در خصوص تحولات حساس منطقه دانست.

زبیب همچنین با ابراز خرسندی از پیشرفت در مذاکره صلح قبرس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مصداقی از سیاست اصولی خود، همیشه از خواسته مشروع مردم قبرس برای وحدت دوباره این کشور حمایت کرده است.

رئیس پارلمان قبرس نیز ضمن تشکر از پیام ریاست مجلس شورای اسلامی از موضع ثابت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در قبال مذاکرات صلح و مسئله قبرس قدردانی کرد.

سیلوریس با تاکید بر اهمیت رایزنی دو کشور در خصوص تحولات منطقه و ضرورت فراهم کردن بستر حمایت پارلمانی از روابط تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتواند به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

 

کد خبر : ۳۹۶۸۷۲