خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

گزینه‌های استانداری زنجان در حال بررسی هستند/ پیگیری حادثه تروریستی کرمانشاه ادامه دارد

سخنگوی جدید وزارت کشور گفت: تلاش ما بر این است که بهترین فرد برای استانداری زنجان به دولت معرفی شود و گزینه مورد نظر فردی باشد که بتواند سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به نحو احسن در این استان پیگیری و اجرا کند.

سیدسلمان سامانی سخنگوی جدید وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع انتصاب استاندار زنجان به عنوان معاون رییس جمهور عنوان کرد: وزارت کشور به صورت دقیق در خصوص انتخاب استاندار زنجان بررسی‌های خود را آغاز کرده و در همین راستا گزینه‌هایی نیز معرفی شده‌اند و در حال بررسی هستند.

او افزود: تلاش بر این است که بهترین فرد برای استانداری زنجان به دولت معرفی شود و گزینه مورد نظر فردی باشد که بتواند سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به نحو احسن در این استان پیگیری و اجرا کند. ما هم تلاش می کنیم در بررسی‌های وزارت کشور تسریع صورت گیرد و هرچه زودتر فرد مورد نظر به هیات دولت پیشنهاد شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها ضمن تشکر از اقدامات موثر و مفید جناب آقای دکتر انصاری در مدت تصدی استانداری زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه اقدامات خوبی در  این استان انجام شده است تلاش می‌شود این اقدامات پیگیری شده و تداوم داشته باشد.

سخنگوی وزارت کشور در مورد پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه اقدام تروریستی روزهای گذشته در استان کرمانشاه گفت: وزارت کشور از همان ابتدا به صورت جدی وارد عمل شد و جلساتی را هم در این خصوص با متولیان امر و مسئولان ذیربط برگزار کردیم. معاونت امنیتی موضع‌گیری‌های لازم را انجام داد و بررسی‌های دقیقی صورت  پذیرفت.

او افزود: هرگونه گمانه‌زنی در مورد این حادثه فعلاً وجاهتی ندارد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیگیر این موضوع هستند و هرگاه نتیجه دقیق حاصل شود اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

سامانی با اشاره به جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت: امروز هشتادودومین جلسه شورای اجتماعی کشور با ریاست دکتر رحمانی‌فضلی وزیر کشور و با حضور خانم مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر مسئولان از بخشهای مختلف کشور برگزار شد. دستور این جلسه بررسی اقدامات دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بود.

او افزود: با دستور مقام معظم رهبری و تاکیدهای ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت امور اجتماعی کشور در وزارت کشور تشکیل شد و گام‌های موثری نیز تاکنون برداشته شده است. بر همین اساس امروز دبیرخانه این شورا گزارشی را از اقدامات صورت گرفته در تمامی دستگاه‌ها ارائه داد و اعلام شد که چهار دستگاه از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اقدامات اثربخش و موثرتری داشتند.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مقرر شده است اقدامات دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به طور جامع و مبتنی بر واقعیات توسط شورای اجتماعی کشور رصد شده و بعد از جمع‌بندی به استحضار ریاست محترم جمهوری برسد،‌ گفت: همچنین در نشست امروز ایجاد اتحادیه جهانی زنان محجبه با مرکزیت تهران و با مشارکت بانوان از پنج قاره جهان مطرح شد که مقرر  شد کشورمان در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.

او افزود: در راستای ارتقاء سازوکارهای داخلی شورا و به منظور بهبود نظام سیاستگذاری، هماهنگی، هم‌افزایی و نظارت بر اقدامات اجرایی دستگاههای متولی، کارگروه‌های تخصصی چهارگانه شورای اجتماعی کشور با عناوین آسیبها و مسائل اجتماعی، توسعه اجتماعی، مشارکت اجتماعی و مردمی و پیوست اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۳۹۶۷۱۳