خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

رییس سازمان سیا در جایگاهی نیست که علیه ایران سخنان بی‌ربط بگوید

سخنگوی وزارت خارجه به سخنان اخیر رییس سازمان سیا در موسسه آسپن واکنش نشان داد و گفت: به جز مباحث هسته‌ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر جان برنان رییس سازمان سیا در موسسه آسپن تصریح کرد: رییس سازمان سیا در جایگاهی نیست که بتواند در مورد مسائل داخلی ایران به اظهارنظرهای بی‌ربط و بی‌جا بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انسجام، وحدت و همبستگی ملت و دولت ایران را نمونه‌ای بارز در منطقه و جهان خواند و تاکید کرد: اینگونه اظهارات مقام‌های آمریکائی با هدف عملیات روانی در جهت ایجاد تفرقه و دوقطبی‌سازی در جامعه ایرانی صورت می‌گیرد که از نظر ما مردود و محکوم است.

او اضافه کرد: مردم ایران هوشیارتر از آن هستند که اینگونه سخنان نابجا و نامربوط را تکرار کرده و به آن دامن بزنند و بارها به این سخنان تفرقه‌آمیز و جهت‌دار که با اهداف خاص، مشکوک و حساب‌شده‌ای بیان می‌شود، عکس‌العمل لازم را نشان داده‌اند.

قاسمی خاطرنشان کرد که ملت ایران فارغ از دسته‌بندی‌های ساختگی سازمان‌های اطلاعاتی غرب، از اهداف، آرمان‌ها و تامین منافع ملی حمایت کرده و یکپارچگی دولت و مردم را به اثبات رسانده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب اظهار نظر رئیس سازمان سیا مبنی براینکه «مباحث گسترده‌ای میان ایران و آمریکا در جریان است»، افزود: به جز مباحث هسته‌ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.

کد خبر : ۳۹۶۳۷۰