خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار با مدیران وزارت رفاه و تامین اجتماعی:

فضای مجلس دهم، فضای مچ‌گیری از دولتمردان نیست

رئیس فراکسیون امید با هشدار نسبت به اقداماتی که موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود گفت: مردم منتظر اقدامات دولت در برابر حقوق‌های نامتعارف هستند و البته نباید این معضل دستاویزی برای تخریب مدیران و تسویه حساب‌های سیاسی شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم در انقلاب اسلامی ایران، گفت: اگر بگوییم انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب در دنیا بود اغراق نکرده‌ایم و به همین دلیل سرمایه اصلی نظام مردم هستند و با همین سرمایه در سال‌های بعد از انقلاب در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی ایستادیم و توانستیم از حقوق خود دفاع کنیم.

وی به وظیفه حاکمیت در برابر مردم اشاره کرد و گفت: مردم بزرگوار ما نجیبانه مشکلات را تحمل می‌کنند و هر وقت احساس کنند نظام به آنها نیاز دارد در صحنه حضور دارند و در عمل نشان دادند صاحب اصلی انقلاب هستند. حاکمیت هم باید به مطالبات به حق مردم رسیدگی کند و کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

رئیس فراکسیون امید دغدغه‌های معیشتی را مشکل اصلی مردم دانست و خاطرنشان کرد: داشتن زندگی آبرومند حق طبیعی مردم است ولی متاسفانه می‌بینیم که درصد قابل توجه ای از مردم در تأمین حداقل‌های یک زندگی آبرومند با مشکلات مختلفی رو به رو هستند.

وی با اشاره به پدیده تکدی‌گری در جامعه گفت: در شان نظام اسلامی نیست که در خیابان‌ها، کودکان و نوجوانان به تکدی‌گری مشغول باشند و دستگاهای مسئول هم به جای حل ریشه‌ای این معضل به برخوردهای فیزیکی متوسل ‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از اقشار مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کارگران دانست و با اشاره به نقش قشر کارگر در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کارگران در طول انقلاب اسلامی هیچ گاه توقع زیادی نداشتند و همواره قناعت و صبوری آنان را شاهد بودیم به طوری که در طول دوران دفاع مقدس کارگران علاوه بر حضور در جبهه عموما بخشی از حقوق خود را به هزینه‌های جبهه اختصاص می‌دادند.

عارف با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام اسلامی سرمایه ملی است نسبت به اقداماتی که موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود هشدار داد و گفت: مردم نسبت به حقوق‌های نامتعارف حساس هستند وقتی یک جوان برای گرفتن وام دو میلیون تومانی باید ماه‌ها منتظر باشد و وقتی می‌بیند مدیری در این نظام حقوق‌های آنچنانی می‌گیرد آیا به مانند گذشته به مسئولان اعتماد می‌کند؟ مردم منتظر اقدامات دولت در برابر حقوق‌های نامتعارف هستند و البته نباید این معضل دستاویزی برای تخریب مدیران و تسویه حسابهای سیاسی شود.

رئیس فراکسیون امید اعتقاد به عدالت اجتماعی را مزیت اصلی اصلاح‌طلبان دانست و از اولویت فراکسیون متبوع خود برای تهیه و ارائه طرح‌هایی برای تحقق عدالت اجتماعی خبر داد.

وی بر ضرورت افزایش ثروت ملی تاکید کرد و با بیان اینکه با منابع محدود نمی‌توان معجزه کرد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دوران جدید اقدامات قابل توجه‌ای انجام داده است و مشکلاتی که برای این سازمان در گذشته بخاطر برخی بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیرت‌ها ایجاد شده بود از یاد نمی‌بریم. باید مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی که برای توسعه آن تلاش زیادی شده در خدمت اقشار مختلف بخصوص کارگران بماند چرا که این مجموعه از دسترنج کارگران ایجاد شده و باید حق و حقوق کارگران مراعات شود.

عارف در پایان با بیان اینکه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی در این وزراتحانه انجام داده است گفت: فضای مجلس دهم فضای مچ گیری از دولتمردان نیست و به دنبال اصلاح برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف است. انتظار می‌رود دولت با همکاری با مجلس بتواند تلاش بیشتری را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ارتقاء شاخص‌های رشد اقتصادی انجام دهد و به مطالبات مردم بویژه  در ارتباط با امر اشتغال جوانان و معیشت جدی‌تر پاسخگو باشد.

کد خبر : ۳۹۶۳۲۰