خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور خبر داد؛

بررسی پرونده حمله به سفارت عربستان در دادگاه روحانیت/ آخرین وضعیت بررسی فیش‌های حقوقی

دادستان کل کشور گفت: جلسه رسیدگی به اتهامات متعرضان به سفارت عربستان در دادگاه ویژه روحانیت به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در جمع خبرنگاران در ارتباط با سئوالی مبنی بر اینکه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در دادسرای کارکنان دولت برگزار شده و آن بخش از پرونده که مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: در آینده نزدیک آنچه مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است برگزار می‌شود.

او در ارتباط با فیش‌های حقوقی نامتعارف اظهارکرد: ما دراولین اقدام از وزیر اقتصاد و دارایی خواسته‌ایم تا لیست افرادی که حقوق کلان دارند را برای ما ارسال کنند، بررسی‌هایی انجام شده و با تعامل و همکاری سایرقوا این کار صورت خواهد گرفت، در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با ریاست قوه قضائیه خواهیم داشت که ابعاد این قضیه بررسی شود تا حقی از مردم ضایع نشود کسانی که در این زمینه متخلف شناخته شوند برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد و وجوهی که برخلاق قانون و عدالت دریافت شده بازگردانده خواهد شد.

منتظری در ارتباط با اینکه آیا سازوکار قانونی در بازگرداندن پول‌ها وجود دارد یا خیر؟ گفت: هر مالی که به باطل و نامشروع گرفته شده باشد طبق قانون اساسی و موازین شرعی بازگردانده می‌شود.

دادستان کل کشور در ارتباط با تشکیل سازمان ملی مبارزه با فساد گفت: برای تشکیل این سازمان زیرساخت‌هایی لازم است و تا این زیرساخت‌ها فراهم نشود نمی‌شود ان را راه اندازی کرد.

او در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آخرین وضعیت دستور دادستان کل کشور درباره حادثه تروریستی کرمانشاه به کجا رسید اظهارکرد: ضارب فرار کرده است و اتفاق خاصی نیفتاده است.

کد خبر : ۳۹۲۰۶۴