خبرگزاری کار ایران

عراقچی در پاسخ به ایلنا:

مصوبه‌های هیات عالی نظارت بر برجام به تایید رهبری می‌رسد

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: مصوبه‌های هیات نظارت بر برجام به تایید رهبری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، سیدعباس عراقچی در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروزدر باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، در پاسخ به سوال ایلنا در رابطه با هیات نظارت بر برجام و موضوعاتی که در جلسات قبلی این هیات مورد رسیدگی قرار گرفته است و همچنین انتقادهای مخالفان برجام مبنی بر اینکه هیات عالی نظارت بر برجام کاری نمی‌کند و چون عراقچی و دیگر اعضای مذاکره‌کننده عضو آن هستند چشم‌هایشان را بر نقض برجام بسته‌اند، گفت: بنده عضو هیات عالی نظارت بر برجام نیستم، بلکه وزیر امور خارجه عضو آن است و تشکیل این هیات هم به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

او با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر برجام از هشت نفر تشکیل شده است که اعضای آن با تایید رهبری انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دبیری هیات عالی نظارت بر برجام را بر عهده دارد و طبیعتاً مسئولیت اطلاع‌رسانی در خصوص این رابطه با ایشان است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: هیات عالی نظارت بر برجام به اقتضای موضوعات و مسائل تا به امروز جلساتی را تشکیل داده و در دو، سه نوبت به دلیل نبودن وزیر امور خارجه من در آن جلسات شرکت کردم و می‌توانم بگویم که هیات از ساختار مناسبی برخوردار است.

عراقچی یادآور شد: اینکه برجام نقض شده است یا خیر و اینکه نقض صورت‌گرفته در برجام فاحش است یا جزئی، در حیطه مسئولیت‌ و اختیارهای این شوراست. مصوبات این هیات هم همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید مقام معظم رهبری برسد.

کد خبر : ۳۹۱۲۸۴