خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جمع مردم کرمانشاه:

طرح فیش‌های حقوقی، دزدی‌های قبلی را به فراموشی نمی‌سپارد

رییس جمهور در جمع مردم کرمانشاه تاکید کرد که پول‌های دزدیده در دولت قبل را از حلقومشان بیرون می‌کشیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها هنر عده‌ای اقلیت اما پر صدا، دمیدن روح یاس در جامعه و سیاهنمایی است، گفت: این عده

اگر چه بسیار اقلیت هستند، اما صدایشان بلند است و اقدامات بزرگی را که ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه و پیشرفت انجام داده‌اند، نمی‌بینند.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: ملت ایران یک روز دست متجاوز را از این سرزمین قطع کرد و امروز هم با برجام دست متجاوزان صهیونیسم، ابرقدرت‌ها و آمریکا را قطع نموده است.

عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوء استفاده کنندگان از تحریم نگرانند

روحانی با بیان اینکه عده‌ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوء استفاده کنندگان از تحریم نگرانند، گفت: نباید کسی از قطع شدن دست متجاوزان و تثبیت حق ملت ایران ناراحت باشد. اگر در دورانی به سال‌ها و دهه‌ها قبل برگشته بودیم به نحوی که جابجایی پول را از طریق صرافی‌ها انجام می‌دادیم اما اکنون از روش‌های مدرن استفاده می‌کنیم و مشکلات را حل و فصل کرده‌ایم. مگر کسی پیدا می‌شود که از این شرایط ناراحت باشد؟

رییس‌ جمهور افزود: اینکه کسی در پس تحریم به دنبال غارت اموال ملت بوده و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مردم را به غارت ببرد البته که از شرایط جدید ناراحت است.

مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند

روحانی با بیان اینکه مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند، تصریح کرد: از قوه قضائیه می‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: مگر مردم فراموش می‌کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آن‌ها را به روش‌های مختلف به غارت ببرد.

روحانی در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: اولاً با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم که متأسفانه در سال‌های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد.

نهادهای نظارتی در بحث فیش‌های حقوقی به وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند

رییس‌ جمهور با تأکید بر لزوم مقابله با این مشکل و اهتمام دولت یازدهم برای حل و فصل آن، اظهار داشت: اگر چه دستگاه‌های نظارتی فراوانی در کشور وجود دارد، اما در این راستا به همه وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند و لازم است از این به بعد با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند.

روحانی اضافه کرد: متأسفانه در قوانین و مقررات گریزگاه‌های قانونی و نقاط مبهم و شکاف‌هایی در زمینه حقوق‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را اصلاح کنیم، تا زمینه سوء استفاده از آن از بین برود و دولت اقدامات فوری را در این راستا انجام داده که به اطلاع مردم خواهد رسید به گونه‌ای که مسیر تخلفات موجود با مقررات لازم مسدود شده است.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: راه‌حل برطرف کردن این مشکل آن است که همه دست به دست هم دهند و بدانیم که چنین مشکلی با شعار درست نمی‌شود، بلکه باید برنامه‌ریزی لازم در این مسیر انجام گیرد.

روحانی گفت: دولت لوایح لازم را در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارایه خواهد داد و راه‌حل اصلی رفع این مشکلات شفافیت، اجرای دقیق قانون و اقدام ‌جمعی است و بی‌تردید دولت با حمایت اکثریت مردم و رهبری معظم انقلاب این مشکل را حل و فصل خواهد کرد.

نباید تخلف چند نفر را به عموم مدیران خدوم نسبت داد

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه نباید تخلف چند صد نفر را به جمعیت بزرگ مدیران فعال، پاک و خدوم در کشور تعمیم داد، اظهار داشت: مردم بدانند که این تخلفات از آن مدیران انگشت‌شماری بوده است و اکثریت قاطع مدیران پاک و زحمتکش هستند.

با بزرگ کردن تخلف عده‌ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدی‌های میلیاردی در گذشته را فراموش نمی‌کنند

روحانی با اشاره به اینکه با بزرگ کردن تخلف عده‌ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدی‌های میلیاردی در گذشته را فراموش نمی‌کنند، تصریح کرد: البته اگر تخلفی در گوشه‌ای انجام شده این بدین معنا نیست که مردم دزدی‌های قبلی را فراموش خواهند کرد. اگر کسی مدام قصد دارد مسأله فیش‌های حقوقی را بررسی کند، تا به واسطه آن دزدی‌های گذشته فراموش گردد، همه بدانند که مردم آن دزدی‌ها را فراموش نکرده و از دادگاه‌های قضایی می‌خواهند که عوامل آن دزدی‌ها را به سزای اعمالشان برسانند.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال قبل انجام شده و به خاطر آن آمریکا ۲ میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

روحانی خطاب به مردم بزرگ ایران، تصریح کرد: دولت به مردم قول می‌دهد که موضوع حقوق‌های غیرمتعارف را حل و فصل کرده و آن را به مردم گزارش دهد و در عین حال تخلفات گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی و با جدیت دنبال کند.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت بزرگ ایران از نقاط قوت بسیار فراوانی برخوردار است، اظهار داشت: فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، مردم دین‌باور، وطن‌پرست، دارای سرمایه انسانی مستعد، منابع زیرزمینی قوی، موقعیت مهم جغرافیایی و نظام مردم‌سالاری با هویت اسلامی و ایرانی از مهم‌ترین نقاط برجسته ملت بزرگ ایران است.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران در کنار برخورداری از نقاط برجسته از کاستی‌هایی نیز رنج می‌برد، گفت: امروز مردم ایران با مشکلاتی در زمینه آب، ‌محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، مشکل حمل و نقل در کنار مشکلات منطقه‌ای و جهانی، مواجه هستند.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز در منطقه ما کشورهایی قرار دارند که هنوز فکر می‌کنند با کودتا و تانک و توپ و هلی‌کوپ‌تر می‌توانند قدرت را جابجا و حکومت مردمی را سرنگون کنند.

دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم به سر آمده است

رییس‌ جمهور با بیان اینکه دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم به سر آمده است و تنها صندوق رای راه حل مشکلات منطقه است، تصریح کرد: امروز دورانی است که تنها صندوق آرا می‌تواند راه‌حل مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله در ترکیه، سوریه، عراق، لبنان و یمن باشد.

روحانی اضافه کرد: راه‌حل رفع مشکلات منطقه و مردم قرار گرفتن در مسیر ایمان، مردم‌سالاری، احترام به مردم و دمکراسی است. همانطوری که مردم ایران در ۳۷ سال گذشته آن را نشان دادند که هر کجا می‌خواهند سخن خود را با صدای بلند به گوش جهانیان برسانند، پای صندوق آراء حضور می‌یابند.

در منطقه هم رژیم کودک‌کش و هم رژیم کودک‌صفت داریم

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز با مشکل تروریسم، اشغالگری و صهیونیسم در منطقه مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه امروز در منطقه هم رژیم کودک‌کش و هم رژیم کودک‌صفت وجود دارند. رژیم‌های کودک صفتی هستند که به دنبال لاشه‌های متعفن تروریسم هستند و هنوز سران کودک‌صفتی وجود دارند که با هواپیما مردم بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند.

ملت ایران با اتحاد حول محور ولایت فقیه و در صف مقدم مبارزه با آدمکشان و تروریست‌ها در کل منطقه است

روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با اتحاد حول محور ولایت فقیه و در صف مقدم مبارزه با آدمکشان و تروریست‌ها در کل منطقه است، تصریح کرد: مشکلات منطقه با وحدت و اتحاد زیر پرچم اسلام حل شدنی است.

رییس‌ جمهور در ادامه به اقدامات دولت برای رونق و آبادانی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی برخوردار است و بیش از ۴۰۰ میلیم‌تر باران دارد و لازم است آب‌های این سرزمین مهار گردد و این نکته مهمی است که دولت یازدهم نسبت به تمام دولت‌های گذشته برای مهار آب‌های منطقه غرب کشور و آبیاری مدرن و رونق کشاورزی بالا‌ترین سرمایه‌گذاری را در این منطقه از جمله کرمانشاه انجام داده است که در سال‌های آینده شاهد تحول بزرگی در زمینه آب و کشاورزی استان خواهیم بود.

دو هزار و هشتصد میلیارد تومان برای آب استان اختصاص داده شده است

روحانی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی ایران بویژه غرب کشور، اختصاص داده است که فقط برای استان کرمانشاه در سال ۹۳ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و در سال ۹۴ نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح کنترل آب‌های استان سرمایه‌گذاری شده و تا پایان سال جاری هم ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آب استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

رییس‌ جمهور افزود: در جریان این سفر ۲۵۷ میلیارد تومان در زمینه آب استان اختصاص داده شده است و دولت به فکر آینده استان و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز استان است.

روحانی خاطر نشان کرد: مجموعاً با طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته برای آب و کشاورزی استان کرمانشاه ۹۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که می‌تواند مشکل حاد بیکاری در استان را برطرف کند.

رییس‌ جمهور در ادامه به مشکل استان در زمینه محیط زیست، ریزگرد‌ها و اقدامات دولت در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از تلاش‌های دولت یازدهم تمرکز بر موضوع محیط زیست است؛ از دریاچه‌ای که در حال خشک شدن بود و می‌توانست ۱۲ میلیون نفر را با مشکل گرد و غبار نمک مواجه کند که اقدامات فراوانی برای رفع این مشکل انجام شده است تا مشکلاتی که در زمینه ریزگرد‌ها برای برخی از استان‌های کشور ایجاد شده است.

روحانی اضافه کرد: قبل از دولت یازدهم روزانه فقط ۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می‌شد و در دولت یازدهم و در سال گذشته این رقم به ۲۵ میلیون لیتر در روز رسیده است. ضمن اینکه نیروگاه‌های کشورمان تا سال ۹۲، ۴۳ درصد از سوخت مایع استفاده می‌کردند، اما در سال گذشته این رقم به ۱۸ درصد رسیده و در سال جاری به ۹ درصد خواهد رسید و این همه در راستای حفاظت از محیط زیست و کاستن از مشکلات مردم در این زمینه است.

برای حل مشکلات زیست محیطی و ریزگرد‌ها به اقدامات محلی و همکاری‌های منطقه‌ای نیاز داریم

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: عمدتاً کانون ریزگرد‌ها از کشورهای همسایه است که نیازمند اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه هستیم که رایزنی‌ها و اقدامات لازم در این راستا آغاز شده است

روحانی پیش‌بینی اقدامات فوری و موقتی را در استان‌هایی که با مشکل ریزگرد‌ها مواجه هستند، ضروری دانست و گفت: سیستم پیش‌بینی آب و هوا باید قوی و به روز باشد تا مردم زود‌تر از شرایط آب و هوایی اطلاع یابند. ضمن اینکه باید اماکن عمومی از جمله مدارس عایق‌بندی شوند و در کنار آن تجهیز مراکز درمانی اورژانس، قرار گرفتن ماسک‌های رایگان در اختیار مردم و ارایه آموزش‌ها و هشدارهای لازم با مردمی که با مشکل محیط زیست و ریزگرد‌ها مواجه هستند، لازم و ضروری است.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: باید مشکلاتی را که مردم در زمینه محیط زیست با آن مواجه هستند حل و فصل کنیم و مردم را به شرایط مناسب زندگی بازگردانیم.

این دولت که تورم را تک رقمی کرد، رونق را هم با کمک مردم برخواهد گرداند

روحانی گفت: این دولت همانطوری که توانست تورم را تک رقمی کند، قادر است رونق اقتصادی را نیز به زندگی مردم برگرداند.

رییس‌ جمهور گفت: باوجودی که منطقه آزاد در استان کرمانشاه جزو برنامه‌های قبلی دولت نبوده اما به مردم استان قول می‌دهم و از شورای عالی مناطق آزاد می‌خواهم که در این زمینه مطالعه و اقدام کند.

تا پایان دولت یازدهم راه آهن به کرمانشاه خواهد رسید

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: تا پایان دولت یازدهم راه آهن به کرمانشاه خواهد رسید.

رییس‌ جمهور اظهارداشت: در جریان این سفر ۴۵ طرح و پروژه با اعتبار ۹۹۸ میلیارد تومان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرایی و عملیاتی خواهد شد، ضمن اینکه دولت موضوع پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه گازرسانی به روستا‌ها را ادامه خواهد داد.

پرچم همه اقوام، مذاهب و عشایر کرمانشاه وحدت و همدلی است

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود کرمانشاه را دروازه بزرگ غرب ایران و دیار باستانی عشق، ایمان و زادگاه مهر و مدنیت ایرانی و اسلامی توصیف کرد و گفت: کرمانشاه اقلیم فرهنگ، هنر، سرزمین پهلوانان، مردمان سخاوتمند و بلندنظر است و در این استان با هر قومیت و زبانی بیرق اتحاد و همدلی را برافراشته‌اند.

رییس‌ جمهور نسل جوان را امیدهای فردای ایران و یاران همراه اندیشه اعتدال و تدبیر و امید دانست و از میهمان‌نوازی و استقبال گرم اقشار مختلف استان بویژه جوانان استان کرمانشاه قدردانی کرد.

کرمانشاه سنگر کشور در دوران دفاع مقدس بود

روحانی با بیان اینکه کرمانشاه سنگر کشور در دوران دفاع مقدس بود، خاطر نشان کرد: من در آغاز سال ۵۹، بوی جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم و در آغاز اردیبهشت سال ۵۹ با حضور در کرمانشاه و مناطق مرزی، آرایش نظامی عراق را از نزدیک مشاهده کرده و شرایط جنگی مرزهای کشور را به تهران گزارش کردم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: اگر مردم ایران از جنگ ۸ ساله سخن می‌گویند، باید درباره کرمانشاه با توجه به ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی‌هایی که وجود داشت به نوعی از تجاوز ۱۰ ساله سخن گفت. مردم این دیار ۱۰ سال در برابر تجاوزهای گروهک‌های داخلی و سپس در مقابل عفلقیان ایستادند و همه مرزهای این استان شاهد دلاوری و فداکاری مردم بزرگ کرمانشاه است.

ارتش، سپاه، ‌بسیج و نیروهای انتظامی دلاور، پاسداران امنیت ایران اسلامی هستند

روحانی با اشاره به اینکه ارتش، سپاه، ‌بسیج و نیروهای انتظامی دلاور، پاسداران امنیت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم غیور ایران و کرمانشاه دست دشمنان را از تجاوز به خاک ایران قطع کرده و به جهانیان نشان داد که نخواهد گذاشت، ذره‌ای از خاک کشورمان در اختیار متجاوزان، نااهلان، عفلقیان و منافقان قرار گیرد و همچنین با ایثار و فداکاری خود به جهانیان نشان دادند که ایران همواره مقتدر و پیروز است.

 

کد خبر : ۳۹۱۱۵۵