خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

به‌دلایل محرمانه نمی‌توانیم در مورد تلاش برای آزادی «نزار زاکا» نظر بدهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام جرم ایران نسبت به شهروندان دو تابعیتی گفت: اگر این اخبار صحت داشته باشد باید به سرعت در جهت آزادی افرادی که با این دلیل بازداشت شده‌اند اقدام کند

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کربی در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام جرم ایران نسبت به شهروندان دارای ملیت دوگانه پاسخ داد ما خبرهایی در خصوص اعلام جرم ایران نسبت به شهروندان دارای تابعیت دوگانه در ایران علیه «سیامک نمازی» شهروند آمریکایی و «نزار زاکا» شهروند لبنانی مقیم آمریکا و همچنین دیگر شهروندان غیر آمریکایی دارای تابعیت دوگانه شنیده‌ایم. 

او گفت:‌‌ همانطور که قبلا اعلام کردیم ما معتقدیم اگر این اخبار درست باشد، هر دوی این افراد به طور غیرعادلانه‌ای بازداشت شده‌اند و باید به سرعت آزاد شودند، اما ما هیچ اطلاعات بیشتری برای تایید این موضوع نداریم و تمام تلاشمان را برای انجام عملکرد مناسب در خصوص این موارد و سایر موارد غیر آمریکایی که در ایران بازداشت شده‌اند، می‌کنیم.

او همچنین در خصوص تلاش برای آزادی شهروند لبنانی مقیم آمریکا که در ایران بازداشت شده است، گفت به دلایل محرمانه نمی‌توانیم هیچ نظری در خصوص تلاش‌هایی که بابت شهروندان آمریکایی و مقیم‌های قانونی این کشور انجام دادیم بدون رضایت کتبی آن‌ها بدهیم. اما چیزی که می‌توانیم بگوئیم این است که ما از تمام ابزارهای قابل دسترسی برای دفاع از شهروندان آمریکایی که به کمک ما نیاز دارند استفاده می‌کنیم. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

کد خبر : ۳۸۹۴۸۹