خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی به ایلنا خبر داد؛

وقوع ۵۲۰ مورد تخلف محرز و خروج ۲۰ هزار میلیارد تومان از کشور در دولت احمدی‌نژاد

نماینده مردم رشت در مجلس در واکنش به نامه روز گذشته حمید بقایی خطاب به او ضمن اشاره به درخواستش از صداوسیما برای اختصاص فرصت مناسب برای تشریح ۵۲۰ مورد از تخلف‌های محرز دولت احمدی‌نژاد، گفت: در دولت قبل، پول‌های هنگفتی که بنابر مدارک موجود بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است، از کشور خارج شده و در بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده و در مواردی به حساب‌های شخصی افراد واریز شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نامه روز گذشته حمید بقایی خطاب به او و با انتقاد از ادبیات به کار رفته در این نامه سرگشاده، اظهار داشت: تمام آن‌چه پیش از این درباره تخلف‌های بقایی گفته بودم، براساس اخبار و مستنداتی است که باتوجه به جایگاهی که به‌عنوان نماینده مردم در اختیار داریم، به دستمان می‌رسد.

در پی درخواست مکتوب وکیل بقایی اظهارنظر کردم

او گفت: ادبیات و الفاظ زشتی که در این نامه به کار رفته خود جای پیگیری حقوقی دارد، با این حال صحبت‌های بنده در پی درخواست مکتوب وکیل آقای بقایی انجام شد و ایشان درخواست کردند تخلف‌های صورت گرفته را به اطلاع مردم برسانم.

بررسی تخلف‌های دولت احمدی‌نژاد سال‌ها زمان می‌برد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسابات مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه آن‌قدر فساد در سیستم دولت نهم و دهم اتفاق افتاده که بررسی آن، سال‌ها زمان می‌برد. با این حال، نکته جالبی که در این باره اتفاق افتاد این بود که تعدادی از وکلای بزرگ و صاحب‌نام کشور با بنده تماس گرفتند که اجازه دفاع و بررسی این پرونده در اختیارشان قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم یادآور شد: در هر صورت آقای بقایی مختار هستند که از بنده شکایت کنند و نکته مهم دیگر این است که باوجود این‌که درخواست کردم صداوسیما برای تشریح تخلف‌های صورت گرفته به بنده فرصت دهد، درصورتی که این مهم محقق نشود، از طریق رسانه‌های همگانی دیگر این اطلاعات را در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد تا پاک‌دستی آن‌ها بیش از پیش برای مردم مشخص شود.

بقایی بجای فرافکنی، دلیل بازداشتش در سال  ۹۴ را توضیح دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از جوسازی صورت گرفته از سوی بقایی، اعلام کرد: آقای بقایی مختار هستند که از بنده شکایت کنند اما فکر می‌کنم نیاز به این نامه‌نگاری‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای نیست. بهتر است آقای بقایی به‌جای این فرافکنی‌ها، به مردم توضیح دهند که دلیل بازداشتشان در سال ۹۴ چه بوده است. البته ما دلیل این بازداشت را در زمان مناسب مطرح می‌کنیم.

او با اشاره به وظایف خود به‌عنوان نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در راستای وظایف قانونی خودم عمل کرده‌ام، چراکه این وظیفه نماینده است که این مسائل را به اطلاع مردم برساند و تفاوت جایگاه نمایندگی مجلس با دیگر مسئولیت‌ها در همین مسئله است. البته حق هرگونه شکایتی را برای آقای بقایی محترم می‌شمارم و اعتراضی هم به این مسئله ندارم اما به‌عنوان نماینده مردم وظیفه دارم این تخلف‌ها را پیگیری کنم و به اطلاع مردم برسانم.

رسانه‌ها را برای انعکاس تخلف‌های دولت احمدی‌نژاد محدود می‌کنند

نماینده مردم رشت در مجلس دهم یادآور شد: درصورتی که با درخواست بنده از صداوسیما برای اختصاص زمان مناسب جهت تشریح تخلف‌های صورت گرفته، موافقت نشود، از طریق رسانه‌های همگانی دیگر این اطلاعات را در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد تا پاک‌دستی آن‌ها بیش از پیش برای مردم مشخص شود.

سرلیست امید رشت در انتخابات مجلس با تاکید بر نقش شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌ همراه، تصریح کرد: اگر احساس کنیم رسانه‌ها و وسائل ارتباطات جمعی را برای انعکاس تخلف‌های دولت احمدی‌نژاد محدود می‌کنند که تاحدودی این‌گونه است، قطعاً از دیگر رسانه‌های جمعی استفاده خواهیم کرد و اگر امکانات رسانه‌های رسمی کشور در اختیار ما قرار نگیرد، از هر شیوه‌ای که بتوانیم مردم را در جریان فسادهایی که عزم برخورد با آن وجود نداشته باشد، قرار می‌دهیم.

بروز حداقل ۵۲۰ تخلف مورد محرز در دولت احمدی‌نژاد

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ۵۲۰ تخلف مورد انجام گرفته در دولت نهم و دهم گفت: بنابر اطلاعات دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، حسابرسی و قضایی حداقل ۵۲۰ تخلف ثبت شده و محرز در دولت آقای احمدی‌نژاد انجام شده است که امیدواریم قوه قضاییه روزی با این تخلف‌ها برخورد کند چرا که قوه قضاییه تمامی اطلاعات مربوط به این تخلف‌ها را در اختیار دارد.

تاکتیک احمدی‌نژاد در برخورد با انتقادها

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف بقایی از نگارش این نامه گفت: به نظر می‌رسد، آقای بقایی و به‌طور کلی مجموعه نزدیکان آقای احمدی‌نژاد سعی دارند با تحریک منتقدانشان، تمام اطلاعاتی که در اختیار منتقدان قرار دارد را تخلیه کنند. مجموعه نزدیکان احمدی‌نژاد سعی می‌کنند کاری کنند که ما هر چه در اختیار داریم، بیان کنیم و دستمان خالی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم همچنین اضافه کرد: این شیوه نزدیکان احمدی‌نژاد است که سعی می‌کنند منتقدان را عصبانی کنند که هرچه داریم بیان کنیم تا متوجه شوند که چه مدارک و اسنادی در اختیار منتقدان قرار دارد اما مطمئن باشید روزی که مستندات و مدارک این تخلف‌ها در اختیار افکار عمومی قرار گیرد، مردم پوست متخلفان را می‌کنند.

خروج ۲۰ هزار میلیارد تومان از کشور در دولت احمدی‌نژاد

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان و در توضیح ۲۰ هزار میلیاردی که بنابه گفته او توسط بقایی و نزدیکانش از کشور خارج شده، گفت: در دولت قبل، پول‌های هنگفتی که بنابر مدارک موجود بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است، از کشور خارج شده و در بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده که در مواردی به حساب‌های شخصی افراد واریز شده است که به‌غیر از بقایی، چند نفر دیگر از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد در این تخلف‌ها دست داشته‌اند که در آینده جزئیات آن را به اطلاع عموم خواهم رساند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته سیدعلی‌اصغر حسینی وکیل حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی که در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا منتشر شد، نوشت: اگر همچنان بر سخنان خلاف واقع خود مصر هستید، ضروری است بدون طفره رفتن یا توسل به عذر و بهانه‌ای (مانند اینکه اگر رسانه ملی به من وقت بدهد افشاء می‌کنم) ظرف سه روز از دریافت این نامه با افشاء جزئیات، مستندات قانونی ادعای خود در مورد ﺧﺮﻭﺝ ۲۰ ﻫﺰﺍﺭ میلیارد ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﻓﯽ‌ﻫﺎی ﮐﺸﻮﺭ‌ﻫﺎی ﻋﺮﺑﯽ توسط آقای بقایی را در هر سایت یا وبلاگ اینترنتی منتشر و حرفتان را حداقل به موکلان خود ثابت کنید.

بدیهی است بعد از سپری شدن مدت زمان مزبور چون اظهارات شما مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی مصداق جرائم افتراء و نشر اکاذیب است، موضوع اطلاع‌رسانی و از طریق مراجع قانونی نیز پیگیری خواهد شد.

بقایی همچنین نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رییس جمهور  نوشته که در آن گفته شده جهانگیری پاداش‌هایی که دریافت کرده را بازگرداند.

کد خبر : ۳۸۸۶۷۸