خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

به عضویت کارگروه رسیدگی به خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان درآمدم

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: به پیشنهاد رئیس کمیسیون به عضویت در کارگروه رسیدگی به خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان درآمدم.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات، اعلام کرد: باتوجه به تشکیل غیرقانونی کارگروه رسیدگی به موضوع خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان توسط رئیس کمیسیون و بدون اطلاع اعضای هیات‌رئیسه، بنده در ابتدای جلسه کمیسیون در این خصوص تذکر دادم که انتظار نبود رئیس کمیسیون بدون اطلاع اعضا در راستای چنین موضوع مهمی راساً اقدام کند.

او گفت: در پی تذکر بنده، برخی از نمایندگان نیز از موضع بنده حمایت کردند و از آن‌سو دکتر زاهدی نیز مطالبی را در دفاع از اقدام خود بیان کرد که در ‌‌نهایت با مراجعه به آیین‌نامه داخلی مشخص شد، تشکیل کارگروه در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده است و همین امر نیز موید ادعای بنده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان این‌که بیشتر زمان جلسه کمیسیون به بحث در این رابطه و تصحیح آیین‌نامه درخصوص تشکیل کارگروه‌ها اختصاص یافت، گفت: باتوجه به این‌که تشکیل کارگروه‌ها در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده بود، امروز در این خصوص مباحثی مطرح شد و در‌‌نهایت این نقص آیین‌نامه اصلاح و تصویب شد. رئیس‌کمیسیون درصورت لزوم برای تشکیل چنین کارگروه‌هایی می‌تواند با مشورت هیات‌رئیسه اقدام کند.

صادقی همچنین اعلام کرد: پس از اصلاح این بخش از آیین‌نامه داخلی کمیسیون، به بنده نیز پیشنهاد شد که به عضویت این کارگروه رسیدگی به موضوع خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان دربیایم که با این پیشنهاد موافقت کردم.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در مجلس دهم با اعلام خبر برگزاری جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، یادآور شد: احتمالاً در حاشیه جلسه ، نخستین جلسه رسمی کارگروه رسیدگی به موضوع خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان نیز برگزار خواهد شد.

او گفت: همچنین قرار است، انتخاب نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات در کمیسیون اصل ۹۰ نیز در این جلسه انجام شود.

صادقی با بیان این‌که در جلسه‌های پیشین کمیسیون آموزش و تحقیقات، انتخاب نماینده کمیسیون در کمیسیون اصل ۹۰ مورد غفلت قرار گرفته بود، اعلام کرد: باتوجه به این‌که هر کمیسیون باید یک نفر را به‌عنوان نماینده در کمیسیون اصل ۹۰ معرفی کند، باید در این خصوص رای‌گیری انجام شود که بنده نیز برای این مسئله داوطلب شده‌ام.

کد خبر : ۳۸۶۹۳۶