خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات نادرست، به بهانه حمایت از دولت نادیده گرفته نمی‌شود

نماینده مجلس ششم گفت: بسیاری از اقدامات خوب دولت شایسته تقدیر و تبلیغ است، ولی اقدامات نادرست و نا‌بجای دولت هم نباید به بهانه دفاع از دولت نادیده یا سر سری گرفته شود.

احمد مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: از نظر بنده گمانه‌زنی در خصوص کاندیدا شدن دکتر عارف برای انتخابات ۹۶ حاکی از توطئه جدید به منظور ایجاد شکاف بین نیروهای حامی دولت است. اولا دکتر عارف تجربه زیادی در امور مربوط به انتخابات دارند از این رو بعید به نظر می‌رسد که در دام این تفکر بیفتد.

عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیست

او ادامه داد: ثانیا اصلاح‌طلبان هم به خوبی می‌دانند که شرایط رقابت کامل برای حضور حداکثری آن‌ها در قدرت وجود ندارد. علاوه بر آن در شرایطی که همه نهادهای تصمیم گیری در اختیار غیر اصلاح‌طلبان است هر گونه خواست و تغییر اساسی جدید قطعا نتیجه عکس و شرایط را به نفع اصولگرایان تغییر می‌دهد و بازی به کام آنان تمام می‌شود.

نماینده ششمین دوره مجلس شورای تصریح کرد: علیرغم اینکه بخش قابل توجهی از آرای دکتر روحانی از سبد اصلاح‌طلبان بیرون آمده است، ولی عناصر اصلاح‌طلب کمترین حضور را در دولت داشته و اگر تغییری هم در برخی از ارکان دولت ایجاد شده و بیشتر بکارگیری نیروهای اعتدال بوده است، با تمامی این موارد امید بدنه اجتماعی جامعه به تغییر مدیران و اصلاح امور کاسته شده و مردم از اقدامات این قبیل مدیران رضایت کافی ندارند.

اعتدالگرایان از ریاست عارف بر مجلس حمایت نکردند

مرادی در خصوص عدم موفقیت فراکسیون امید برای به دست گرفتن ریاست مجلس دهم خاطرنشان کرد: اعتدالگرایان از دکتر عارف برای رسیدن به ریاست مجلس حمایت نکردند و پیش از آن بر ریاست لاریجانی به توافق رسیده بودند. ولی از آنجایی که اصلاح‌طلبان هم‌شناختی از نیروهای جدید نداشتند، استفاده مناسبی از ظرفیت ممکن نکردند و اجازه دادند سلایق و انگیزه‌های فردی، قومی و محلی جای خود را به نیازهای ملی و حزبی بدهد.

نماینده اسبق مردم چناران، طرقبه و شاندیز در خصوص ادعای برخی جریان‌ها مبنی بر عدم حمایت دکتر روحانی از عارف برای رسیدن به ریاست مجلس عنوان کرد: نباید از دکتر روحانی انتظار می‌رفت که از عارف برای رسیدن به ریاست مجلس حمایت به عمل آورد، چرا که ایشان بیش از هر کسی اشراف بر نیروهای تحت مدیریت دولت خود دارد و وقتی نیروهای دولت غالبا منتخب دولت نیستند و میراث دولت قبلی هستند و عناصر جدید هم نقشی اساسی در دولت ندارند، نتیجه منطقی همین است که شاهد آن بودیم.

حمایت از دکتر روحانی تنها انتخاب اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۶ است

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به نظر بنده حمایت از ریاست جمهوری دکتر روحانی تنها انتخاب اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۶ است هر چند که نقد جدی بر دولت روحانی داشته باشند، ادامه داد: از طرف دیگر هر چند دکتر روحانی گزینه تمام عیار اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی مردم نبودند ولی شرایط عمومی کشور در حال حاضر بسیار بهتر از گذشته است و اصلاح‌طلبان باید قدر این شرایط را بدانند و از این فرصت نسبی برای کادرسازی و بازسازی خود استفاده کنند و آرزوی اقتدارگرایان برای تقابل با دکتر روحانی را بر باد دهند.

احمدی‌نژاد اصولگراست

مرادی در خصوص ادعای برخی مبنی بر اینکه نه احمدی‌نژاد اصولگرا و نه روحانی اصلاح‌طلب است از این رو حمایت از هر یک از این دو در انتخابات ۹۶ اشتباهی محض است، عنوان کرد: احمدی‌نژاد کاندیدای اصولگرایان و مورد حمایت آنان بوده، از این رو اصولگرایان از مزیت‌های دولت او ‌‌نهایت استفاده را برده‌اند ولی برای برائت جستن از مشارکت با وی در ایجاد این همه مشکلات برای کشور و به مخاطره انداختن منافع ملی حاضر به قبول اشتباه‌ها و عملکرد او نیستند و نهایتا می‌خواهند با پاک کردن صورت مسئله وخارج کردن احمدی‌نژاد از دایره اصولگرایی خود را تبرئه کنند.

نماینده اسبق مردم چناران، طرقبه و شاندیز ادامه داد: نه تنها از نظر اصلاح‌طلبان که کل جریان‌های سیاسی و بدنه اجتماعی، دکتر روحانی را یک اصلاح‌طلب کامل نمی‌دانند و عملکرد دولت هم در ابعاد مختلف این فرضیه را تقویت می‌کند، اما باید واقع بین بود روحانی حاصل حمایت همه جانبه اصلاح‌طلبان بوده و کارنامه ایشان چه خوب و چه بد به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود، از این رو باید از تمامی ظرفیت خود برای حضور در دولت و مراکز تصمیم‌گیری دولت استفاده کنند. از طرف دیگر همگان می‌دانند که جریان اقتدارگرا که تمامی عرصه‌های قدرت تصمیم‌گیری و تریبون‌های جامعه را در اختیار دارد به راحتی اجازه اقدامات اصلاح‌طلبانه را به روحانی نمی‌دهند.

وی افزود: به نظر بنده مشکل اینجاست که حتی از همین ظرفیت نسبی هم استفاده مطلوب به عمل نیامده و با بکارگیری برخی افراد ضعیف، عدم کارایی آن‌ها را به نام کل جریان اصلاح‌طلبی تمام می‌کنند؛ این در حالی است که سالم‌ترین، کارآمد‌ترین و قوی‌ترین دولت در زمان اصلاحات شکل گرفت که مایه افتخار و اقتدار ایران در داخل وخارج از کشور بود.

دولت روحانی مظلوم‌ترین دولت جمهوری اسلامی است

مرادی اظهار کرد: دولت روحانی مظلوم‌ترین دولت جمهوری اسلامی است، چرا که اکثر نیروی مستقر در دولت یازدهم منتقد آن بوده واعتقادی به برنامه‌ها، روش‌ها واهداف دولت ندارند و با عملکرد ضعیف خود موجبات بد بینی و ناامیدی نسبت به این دولت فراهم می‌کنند. البته این بزرگ‌ترین ضعف تیم تصمیم‌گیری دولت روحانی نیز به حساب می‌آید.

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از مدیران نا‌کارآمد که فقط چشم به حفظ وضع موجود و بهره گیری از حقوق‌های نجومی و نامتعارف دارند، نقطه ضعفی بر بدنه دولت است، جالب است که برخی از آن‌ها که مقیم کانادا، آمریکا و غرب بوده وروابط مالی فراسازمانی با شرکت‌های خارجی که در زمان تحریم بیشترین ظلم را به ملت ایران کردند حشر و نشر دارند. این عده حتی پس از بازنشستگی برای حفظ این امتیازهای انحصاری و باندی مجددا در برخی از شرکت‌های مالی و خودرو سازی و.... حضور یافته و جا خوش کرده‌اند و نه تنها از مهم‌ترین دستاورد خارجی وبین المللی دولت روحانی -که‌‌ همان برجام است- استفاده لازم به نفع ملت و کشور را نکرده بلکه با انفعال خود و واردات تولیدات بنجل و بی‌کیفیت خارجی و فروش آن به چندین برابر قیمت به مردم که صاحبان اصلی کشور هستند، اقدام کرده‌اند.

برخی از بیانات مقام معظم رهبری استفاده جناحی می‌کنند

او در خصوص سوءاستفاده برخی از تندرو‌ها از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با برجام تصریح کرد: جناح اقتدارگرا به دلیل برخورداری از امکانات مادی، تبلیغاتی و حاشیه امنی که برای خود احساس می‌کنند، از بیانات جامع، قاطع و روشن معظم‌له استفاده باندی و جناحی کرده وآنچه را به نفع گروه خود بوده برجسته و بقیه موارد را به فراموشی می‌سپارند.

این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش رسانه‌ها در تبیین اقدامات دولت خاطرنشان کرد: انتقاد از دولت اگر واقعی و سازنده باشد مفید و خوب خواهد بود و رسانه‌ها هم باید نقاط ضعف دولت را بیان و از نقاط قوت هم به خوبی دفاع کنند، علاوه بر این هر گونه سیاه‌نمایی و غلو، افراط و تفریط به حساب آمده و مانع انجام وظیفه درست و قانونی دولت می‌شود.

رسانه‌ها به شفاف‌سازی حقوق‌های نجومی بپردازند

مرادی با بیان اینکه حقوق‎‌های نجومی زمینه تضعیف دولت را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات خوب دولت شایسته تقدیر و تبلیغ است، ولی اقدامات نادرست و نا‌بجای دولت هم نباید به بهانه دفاع از دولت نادیده یا سر سری گرفته شود. به عنوان مثال دولت اشرافی بر دریافت بخشی از مدیران دولتی نداشته و این یک عیب بزرگ است. در شرایطی که کشور و مردم در گیر مشکلات اقتصادی و بیکاری هستند و از این مسائل به شدت رنج می‌برند، عده‌ای با اخذ حقوق و پاداش‌های نجومی هر چند که میراث دولت گذشته باشد کنار آمده و با وجود عدم کارایی همچنان در مصدر بوده و از دریافت این مزایای ناحق و آشکار که خودشان هم می‌دانند لیاقت آن را ندارند برخلاف ملت ومنافع ملی گام برمی دارند و زمینه تضعیف دولت را هم فراهم می‌کنند.

نماینده اسبق مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شایسته است رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نسبت به شفاف‌سازی اینگونه مسائل اقدام کنند و بستری را فراهم کنند که این گونه مدیران فرصت‌طلب مجبور به استعفا، معذرت‌خواهی از ملت و بازپرداخت بیت‌المال شوند.

کد خبر : ۳۸۴۱۵۷