خبرگزاری کار ایران

درخواست لاریجانی برای ارائه برنامه ششم؛

نوبخت: لوایح دولت آماده تقدیم به مجلس است

رئیس مجلس دهم درخواست کرد تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی پس از ارائه گزارش محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد برنامه ششم با بیان اینکه روند تصویب برنامه ۶ ماه در مجلس زمان می‌برد، تاکید کرد که قانون بودجه سال ۹۶ نیز باید بر اساس همین برنامه مصوب نوشته شود.

نوبخت در پاسخ به این موضوع با بیا اینکه لایحه برنامه تقدیم مجلس شده اما حسب نظر نمایندگان ویرایش متفاوتی در آن صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برنامه ویراست‌شده را در نامه‌ای در آینده بسیار نزدیک تقدیم مجلس می‌کنیم.

او افزود: خوشبختانه هیأت وزیران همه لوایح را برای ارائه به مجلس تصویب کردند و در فرآیند تقدیم به مجلس قرار دارد.

لاریجانی در ادامه پرسید چرا در مقایسه اهداف برنامه‌های توسعه و عملکرد آن‌ها برنامه سوم هدف و عملکرد نزدیک‌تری داشته است؟ که نوبخت در پاسخ به ایم سوال پاسخ داد که  آیا بررسی کرده‌اید که چرا هدف و عملکرد برنامه سوم نزدیک‌تر از سایر برنامه‌ها بوده و هدف و عملکرد سایر برنامه‌ها شکاف بیشتری داشته است؟ در سال‌های گذشته هفت دوران در اقتصاد کشور وجود داشته و آن دورانی که همزمان با برنامه سوم توسعه بوده از نظر ما دوران باثبات کشور است. در واقع پاداش ثبات نسبی در اقتصاد کشور در شاخص‌ها متعین شده و خود را نشان داده است. البته از اهداف بلندپروازانه در این برنامه تبعیت نشده، اما عمده شاخص آن ثبات نسبی است.

کد خبر : ۳۸۳۰۰۰