خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری:

زنان نماینده مانند نمایندگان زن مجلس نهم بی‌حرکت نباشند/ فراکسیونی عمل کنید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب از نمایندگان زن مجلس دهم خواست تا در این مجلس مانند نمایندگان زن مجلس نهم بی حرکت نبوده و برای لابی‌گری، چانه زنی و مطرح کردن مطالبات زنان فعال باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آذر منصوری در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیشروی زنان ایران در مجلس دهم گفت: علیرغم اینکه نزدیک به ۶۵ درصد خانم‌هایی که در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند رد صلاحیت شدند اما گفتمانی در کشور شکل گرفت که باعث شد احزاب و افکار عمومی افزایش حضور زنان را بپذیرند. بنابراین شاهد دوبرابر شدن راهیابی زنان به مجلس هستیم. 

وی ادامه داد: سال آینده نیز انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری را در پیشرو داریم که فرصت خوبی برای گفتمان سازی است. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: ما براساس منطقی در انتخابات سال ۹۲ بعداز انتخابات ۸۸ حضور پیدا کردیم. تصور ما این بود که تداوم یک رویکرد خطر رادیکالیسم را در ساختار حقوقی وحقیقی بیشتر می‌کند. امروز هم فکر می‌کنیم که رادیکالیسم کشور ما را تهدید می‌کند و این خط قرمز ما به عنوان اصلاح طلبان است. 

منصوری با اشاره به اینکه اجماع ما در جلوگیری از رادیکالیسم موثر است ادامه داد: به همین دلیل در لیستی که برای انتخابات مجلس شکل گرفت در یک طرف اصلاح طلبان و طیف دیگرش اصولگرا میانه رو قرارداشتند. هدف شکل گیری مجلسی بدون تندرویی، همراه با برجام،دولت و تریبون صدای مردم بود که این مطالبه را به دست آوردیم. 

عضو حزب زنان مسلمان نواندیش اظهار کرد: فراکسیون امید باید پس از این برای شکل گیری تفاهم و گفت‌و‌گوی ملی در مجلس تلاش کند. این درحالی است که طیف تندرو به شدت تلاش می‌کند که این گفت‌و‌گوی ملی شکل نگیرد و از هر امکاناتی در این زمینه استفاده می‌کند و حتی در مقطعی نیز تلاش کرد تا بین اصلاح طلبان و دولت فاصله ایجاد کند. 

وی خاطرنشان کرد: مجلس دهم فرصتی برای حفظ اعتدال در فضای سیاسی کشور است. 

منصوری در ارتباط با حضور زنان در مجلس گفت: بسیار بحث شد که زنان مجلس در تمام کمیسیونهای مجلس حضور داشته باشند وامروز شاهد بودیم که به جز یک الی دوکمیسیون زنان حضور خوبی در کمیسیون‌ها داشته‌اند. عملکرد زنان مجلس باید فراکسیونی باشد. 

این فعال حقوق زنان ضمن اظهار امیدواری برای دوبرابر شدن تعداد نمایندگان زن در مجلس بعدی گفت: خانم‌های نماینده نباید خود را در جزیره‌ای محبوس کنند بلکه باید حضور آنان در صحنه علنی و در بررسی تمام طرح‌ها و لوایح دیده شود نه اینکه حضور آن‌ها مانند نمایندگان مجلس نهم بی‌حرکت باشد زیرا که مجلس جایی برای لابی‌گری، چانه زنی و مطرح کردن مطالبات زنان است.

کد خبر : ۳۸۲۵۳۶