خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

سیستم اقتصادی دولت در یکسال باقیمانده اصلاح می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تیم تبلیغاتی دولت ضعیف است و تاکنون نتوانسته آنطور که باید، دستاوردهای دولت را منعکس کند در این میان البته برخورد یک جانبه رسانه ملی هم بی‌تاثیر نبوده است.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به ادعای یک‌دوره‌ای شدن دولت روحانی عنوان کرد: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند می‌دانند که هم به شکل سنتی در گذشته و هم به لحاظ میزان مقبولیت دولت روحانی اگر وی تصمیم به ادامه حضور داشته باشد، قطعا رئیس جمهور دوره آینده هم خواهد بود.

او ادامه داد: گروه های حامی روحانی در سال ۹۶ همچنان بر حمایت از وی در دوره آتی هم اصرار دارند. این افراد از این اظهارات دو هدف عمده دارند یکی اینکه دولت را به خود مشغول کرده و سعی کنند نوعی ناپایداری در مجموعه دولت مشاهده شود و در سطوح میانی انگیزه لازم را برای اجرای کارهای بلندمدت از مدیران بگیرند و تلاش کنند در فضای به وجود آمده بتوانند به نهادهای ذی‌نفع در انتخابات پالس‌هایی را بفرستند که به نوعی فشار را بر دولت و شخص روحانی بیشتر کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران یادآور شد: این افراد بیشتر از آرزوهای خود صحبت می‌کنند و این مسئله به هیچ عنوان تحقق پیدا نخواهد کرد. تمامی گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالی و بخش‌هایی از اصولگرایان بدون شک بر حضور روحانی در دولت آتی اصرار خواهند داشت.

او گفت: برخلاف ادعای برخی از آقایان، تا امروز ندیدم که هیچ گروه اصلاح‌طلبی بخواهد بحث عبور از روحانی را مطرح کند. احزاب اصلاح‌طلب به طور جدی از روحانی حمایت می‌کنند. طرح این مسائل از سوی افرادی که شناخته‌شده هستند بیشتر برای ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است و بازخورد تبلیغاتی برای تندروها دارد.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین رقیب روحانی را برای انتخابات سال ۹۶ چه کسی می‌دانید، گفت: به طور سنتی هر کاندیدایی که به صورت واحد مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان قرار بگیرد رقیب روحانی خواهد بود، اما هر کسی هم باشد نمی‌تواند شانسی برای انتخاب شدن داشته باشد.

او با اشاره به وضعیت و آرایش سیاسی احمدی‌نژاد برای انتخابات سال ۹۶ تاکید کرد: هر گروهی با هر سلیقه حق دارد در انتخابات خود را به مردم عرضه کند و این مردم هستند که در نهایت انتخاب می‌کنند. امیدوارم ملاک‌های تعیین کاندیداها مبتنی بر قانون و رفتارهای صحیح قانونی باشد، در این‌صورت نگرانی از حضور برخی چهره‌ها در انتخابات ایجاد نخواهد شد. احمدی نژاد هم یک دوره ۸ ساله در مدیریت اجرایی کشور حضور داشته و عملکردی دارد که مردم بر مبنای آن رای می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: امیدواریم شرایط انتخابات شرایط عادلانه‌ای باشد نه اینکه برخی از کاندیداها امکان استفاده از همه ظرفیت‌ها را داشته باشند، اما مثل امروز شاهد باشیم حامیان دولت از برگزاری یک نشست در یک دانشگاه عاجز هستند.

تاجرنیا گفت: فکر می‌کنم که احمدی‌نژاد اگر قرار باشد برای شکستن برخی آرا تصمیم به فعالیت در انتخابات داشته باشد، قطعا خودش در انتخابات حاضر می‌شود و هر کاندیدایی که از طرف او معرفی شود حتی شانس رقابت را هم نخواهد داشت.

این نماینده اسبق مجلس ادامه داد: روحانی مهم‌ترین کار را در حوزه اقتصادی انجام داده است متاسفانه به دلیل عدم تبیین اقتصاد گذشته کشور این مسئله چندان در جامعه شفاف نشده است، به عبارت دیگر تیم تبلیغاتی دولت ضعیف است و  تاکنون نتوانسته آنطور که باید دستاوردهای دولت را منعکس کند در این میان البته برخورد یک جانبه رسانه ملی هم بی‌تاثیر نبوده است.

او افزود: قطعا در یکسال باقی مانده علامت‌هایی از اصلاح‌سیستم اقتصادی کشور خواهد آمد و همین برگ برنده دولت روحانی در سال ۹۶ خواهد بود.

تاجرنیا در مورد ضرورت تغییر در دولت گفت: اگر قرار باشد تغییری صورت گیرد، نباید تصور کنیم که عمر این دولت یکساله است. باید بر این مبنا برنامه‌ریزی کنیم که عمر این دولت از امروز به بعد ۵ ساله است. حتی اگر بپذیریم یکسال از دولت باقی مانده هم هر گونه اصلاح و تغییری که به روند کار دولت کمک کند می‌تواند به نفع مردم هم باشد اما در مورد اینکه اصل این تغییرات باید باشد یا نه مهم‌ترین تشخیص دهنده شخص رئیس‌جمهور است. معتقدم چون بخش‌هایی از دولت در مجلس گذشته نتوانستند رای اعتماد بگیرند یا دولت برای راضی کردن  آنها مجبور شد برخی افراد خاص را برای بعضی وزارتخانه‌ها پیشنهاد کند ظرفیت برای ایجاد این تغییر وجود دارد.

کد خبر : ۳۸۰۳۰۶