خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امام(ره) برای محرومان دریای عاطفه بود/ فقهای خبرگان زمان‌شناسی خود را نشان دادند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام خمینی (ره) هم برای رزمندگان و هم برای محرومان دریای عاطفه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: امامی که در برابر مستکبران‌ و قدرت‌های بزرگ ایستادگی می‌کرد و با قدرت جلوی آنها می‌ایستاد، مقابل گرفتاری‌های مظلومان و محرومان بارها اشک ریخته بودند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امام هم برای رزمندگان و هم برای محرومان دریای عاطفه بود، خاطرنشان کرد: آدم متحجر خیال می‌کند اگر فقط نماز بخواند، همه مشکلاتش حل می شود در حالیکه باید عمل کرد. امام همینکار را کرد و اخلاق را به سیاست وارد کرد لذا نه تنها نسبت به مشکلات مسلمانان حساسیت داشتند، نسبت به مشکلات محرومان جهان حساس بودند.

او در بخش دیگر سخنانش با اشاره به لزو نهادینه شدن تقوا اظهار داشت: تقوا روح انسان را جلا می‌دهد و امیدوارم این موضوع در جامعه و میان مسئولان نهادینه شود.

صدیقی تصریح کرد: مسئله مهمی که وجود دارد، تشکیل مجلس خبرگان است که این مجلس مردم را شاد کرد و باعث تضعیف دشمن شد؛ همانگونه که رهبر انقلاب روی این مسئله تاکید داشتند، فقهای مجلس خبرگان هم نشان دادند که زمان‌شناس هستند و کسی را انتخاب می‌کنند که بر انقلابی‌گری تاکید داشته باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره مجلس جدید شورای اسلامی نیز گفت: مردم در نهایت امنیت و آرامش انتخابات را برگزار کردند و نمایندگان ملت در خانه ملت حضور پیدا کردند و سوگندی که نمایندگان خوردند نیز حجت را بر آنان تمام کرده است.

او انقلاب را حاصل خون شهدا و شکنجه‌ها خواند و گفت: نمایندگان بدانند سر سفره چه کسی نشسته‌اند و با تمام وجود پاسدار انقلاب و مسئله ولایت فقیه باشد و وجود حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را قدر بدانید.

صدیقی گفت: خدا نکند نماینده‌ای باشد که سوگند خورده باشد، اما ملتزم به بیانات امروز رهبری و دیگر بیانات ایشان نباشد. رهبر انقلاب دو مسئله از نمایندگان خواست که یکی مسئله اقتصاد و دیگری توجه به تعمیق مسائل انقلابی است البته صحبت‌های رهبری به اندازه کافی روشن و گویاست.

کد خبر : ۳۷۷۳۷۵