خبرگزاری کار ایران

تذکر لاریجانی به ابوترابی‌فرد و باهنر؛

عکس‌های یادگاری نمایندگان مانع از ادامه بررسی دستور جلسه شد

درحالی که نمایندگان مجلس نهم در آخرین جلسه علنی خود طرح انتصاب افراد در مشاغل حساس را بررسی می‌کردند، به دلیل تجمع نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری و ایجاد همهمه در صحن، ادامه جلسه برای دقایقی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در آخرین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و در حالی که نمایندگان می‌بایست به بررسی طرح کمیسیون اجتماعی درباره انتصاب افراد در مشاغل حساس می‌پرداختند، عکس‌های یادگاری برخی از نمایندگان که منجر بی‌توجهی آن‌ها به دستور جلسه و ایجاد همهمه‌ در صحن علنی شده‌بود، باواکنش رئیس جلسه روبرو شد.

درخواست ابوترابی از نمایندگان

بر این اساس، ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت دستور جلسه را قطع کرد و از نمایندگان خواست در صندلی‌های خود قرار بگیرند و گفت: اگر به همین ترتیب ادامه بدهید نمی‌توانیم امروز هیچ دستوری را به پایان برسانیم.
 
نایب رئیس مجلس در ادامه با چندین تذکر سعی کرد جلسه را آرام کند تا دستور قبلی ادامه پیدا کند.
 
با تذکرات ابوترابی فرد و حضور مجدد نمایندگان روی صندلی‌های خود دستور جلسه ادامه پیدا کرد و این درحالی است که همچنان برخی نمایندگان در گوشه و کنار صحن، به گرفتن عکس یادگاری مشغول هستند.

لاریجانی خطاب به ابوترابی و باهنر: بفرمایید، عکستان خوب شد!

به گزارش ایلنا، در ادامه این هیاهوی سلفی‌گرفتن‌های دسته‌جمعی، پس از آن‌که علی لاریجانی برای اداره نشست علنی امروز مجلس، جایگزین حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد شد، نائب‌رئیس اول مجلس نیز به محمدرضا باهنر، نائب‌رئیس دوم مجلس که در صحن و در کنار نمایندگان مشغول انداختن عکس‌ یادگاری بود، پیوست و همین حضور ابوترابی‌فرد و باهنر انگیزه‌ای دوچندان به نمایندگان داد تا به‌صورت دسته‌جمعی عکس یادگاری بیاندازند و کار به جایی کشید که بعضاً حدود چهل تا پنجاه نماینده در کنار یکدیگر عکس یادگاری انداختند و این درحالی بود که دستور بسیار مهم جلسه درباره مشاغل حساس همچنان در صحن مورد بررسی قرار می‌گرفت.

علی لایجانی پس از آن‌که ابوترابی‌فرد و باهنر برای انداختن عکس یادگاری به دیگر نمایندگان پیوستند،‌ خطاب به نواب رئیس گفت: مثل این‌که شما دو نفر از همه شلوغ‌تر هستید. بفرمایید، عکستان خوب شد.

به گزارش ایلنا، امروز باتوجه به این‌که آخرین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نهمین دوره، در حال برگزاری است، عکاسان و خبرنگاران بسیاری از رسانه‌های مختلف در مجلس حضور یافته‌اند.

مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۳۷۳۹۳۴