خبرگزاری کار ایران

یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایلنا:

آمار تعداد نمایندگان حاضر در جلسه فراکسیون فراگیر قابل اعتماد نیست

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: ممکن است نماینده‌ای تا دیروز نظری داشته‌باشد، امروز نظری متفاوت ابراز کند و فردا هم نظر دیگری را مطرح کند؛ به هر حال انسان، همواره در حال شدن است، نه در حال بودن!

عزت‌اله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره تعداد نمایندگان حاضر در جلسه بعد از ظهر شنبه فراکسیون فراگیر، اظهار داشت: آن‌چه به‌عنوان آمار اعلام می‌شود، چندان قابل‌اعتماد نیست اما کسانی که حضورشان را در جلسه فراکسیون فراگیر باحضور آقای لاریجانی با امضا تایید کردند، ۱۵۴ نفر بودند و حدود ۲۷ نفر نیز با بنده تماس گرفته‌اند.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که چرا برخی از نمایندگانی که با حمایت «لیست امید» موفق به ورود به مجلس شدند، در جلسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان حاضر شدند، گفت: به هر حال نمایندگان مختار هستند که به هر شکلی که بین خود و خدایشان تصمیم می‌گیرند، عمل کنند.

انسان همواره در حال «شدن» است

او ادامه داد: ممکن است نماینده‌ای تا دیروز نظری داشته‌ باشد، امروز نظری متفاوت ابراز کند و فردا هم نظر دیگری را مطرح کند؛ به هر حال انسان، همواره در حال شدن است، نه در حال بودن!

یوسفیان‌ملا که مسئولیت اجرای نشست فراکسیون فراگیر اصولگرایان را برعهده داشت، در ادامه خاطرنشان کرد: هر تعهدی که نمایندگان می‌دهند، برای حفظ منافع مردم خواهد بود و هر‌گاه ببیند منافع مردم به گونه‌ای دیگر محقق خواهد شد، طور دیگری صحبت خواهند کرد.

او تصریح کرد: ما اعتماد و اطمینان داریم که نمایندگان مجلس بین خود و خدایشان تصمیم می‌گیرند و به نحوی تصمیم می‌گیرند که به نفع مردم باشد.

یوسفیان ملا در توضیح گردهمایی اصولگرایان به دعوت علی لاریجانی، اعلام کرد: ما هنوز هیچ فراکسیونی تشکیل نداده‌ایم، بلکه جمع فراگیری تشکیل دادیم و از همه افراد طیف‌های مختلف نیز دعوت کردیم.

فراکسیون فراگیر هنوز هیچ اسمی ندارد!

او گفت: در مجلس نهم نیز ما دو فراکسیون اصولگرا داشتیم؛ یکی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بود و دیگری فراکسیونی تحت عنوان اصولگرایان به ریاست آقای حدادعادل. امروز این دو فراکسیون در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و تعدادی از برگزیدگان مستقل نیز در کنار این دو گروه قرار گرفته‌اند که همگی با هم، یک جمع فراگیر را تشکیل داده‌اند و هنوز هیچ اسمی برای این جمعیت فراگیر انتخاب نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس نهم خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که پس از آن‌که کار مجلس نهم به طور کامل به پایان رسید و این جمع فراگیر به شکل نهایی خود درآمد، بنابر شکلی که این فراکسیون پیدا می‌کند، نام مناسبی برای آن انتخاب کنیم.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که وجه اشتراک نمایندگان فراکسیون فراگیر چیست، گفت: اساساً تشکیل جلسه روز شنبه برای بحث بر سر ریاست مجلس دهم بود و درواقع این جمع تا اینجا بر روی آقای لاریجانی به‌عنوان گزینه ریاست مجلس دهم اتفاق‌نظر دارند.

کد خبر : ۳۶۹۴۰۲