خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

دعوت ایران از گروه‌های عراقی برای انجام گفت‌وگوهای ملی

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خطر اصلی عراق، خطر تروریسم و افراطی‌گرایی است و امیدواریم نخبگان و جریان‌های سیاسی عراق با درک این شرایط خطیر به گفت‌وگوهای ملی میان جریان‌های مختلف در جهت استمرار حاکمیت ملی به تمامیت ارضی عراق کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین جابری انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص صحبت‌های اخیر مسرور بارزانی رئیس دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق که گفته است زمان جدایی کردستان عراق از بغداد فرارسیده و ما می‌خواهیم در این رابطه با ایران و ترکیه رایزنی‌هایی را داشته باشیم و نقش و نظر ایران و اینکه در این رابطه رایزنی‌هایی صورت گرفته یا خیر گفت: حفظ استقلال، وحدت و تمامیت ارضی عراق ضامن مردم این کشور و دیگر کشورهای منطقه و دنیا است.

وی با بیان اینکه خطر اصلی عراق، خطر تروریسم و افراطی‌گری است، اظهار داشت: امیدواریم نخبگان و جریان‌های سیاسی عراق با درک این شرایط خطیر به گفت‌وگوهای ملی میان جریان‌های مختلف در جهت استمرار حاکمیت ملی به تمامیت ارضی عراق کمک کنند.

این دیپلمات عالی‌رتبه وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران همه طرف‌های عراقی را به رعایت موازین قانونی و انجام گفت‌وگوهای ملی تشویق می‌کند، تصریح کرد: رویکردهای قومی، طایفه‌ای، مذهبی و حزبی حلال مشکلات امروز عراق نیست و نمی‌تواند امنیت این کشور را تامین کند.

 

کد خبر : ۳۶۹۳۳۹