خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تعداد واقعی اصولگرایان مجلس دهم ۷۰ نفر است/ظریف و علوی در جمع منتخبان تهران حضور می‌یابند

نماینده منتخب مردم رشت در مجلس دهم گفت: اگر فراکسیون «امید» همان گونه که در ایام انتخابات با نگاهی باز و ائتلافی به دنبال جذب حداکثری نیروهای دلسوز مردم بود، عمل کند بسیار خوب است و انتظار ما از فراکسیون «امید» این است که همچنان فراگیر عمل می‌کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری همایش «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها» که امروز با حضور تمامی منتخبان مجلس دهم در ساختمان مجلس قدیم برگزار می‌شود، گفت: قرار است، در این همایش که توسط معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، نمایندگان مجلس دهم حضور داشته‌باشند.

شرح برنامه همایش «فرآیند و قانونگذاری؛ الزامات و راهکار‌ها»

او گفت: آقای ظریف در این همایش درباره برجام و مسائل مربوط به دیپلماسی پارلمانی سخنرانی خواهند کرد و آقای جهانگیری نیز در سخنرانی دیگری به مسائلی درباره اقتصاد و اقتصاد مقاومتی می‌پردازند.

نماینده منتخب مردم رشت در مجلس دهم اضافه کرد: همچنین آقای علوی، وزیر محترم اطلاعات نیز در جمع نمایندگان برگزیده انتخابات مجلس دهم حضور خواهند یافت و قرار است درباره مسائل سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی سخنرانی کنند و آقای نوبخت هم به مسائل مربوط به اقتصاد خواهند پرداخت.

فراکسیون امید ترکیبی از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل است

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم با اشاره به نحوه شکل‌گیری فراکسیون «امید» در مجلس دهم گفت: فراکسیون امید الزاماً فراکسیون اصلاح‌طلبان نیست. بلکه ترکیبی از برگزیدگان اعتدال‌گرا، اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس خواهد بود و همه باید دقت کنند که این فراکسیون برای یک گروه خاص، مصادره به مطلوب نشود.

نماینده برگزیده «لیست امید» رشت یادآور شد: همه باید سعی کنیم به گونه‌ای عمل کنیم که تمامی برگزیدگان «لیست امید» در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فراکسیون دخیل باشند. البته بعضاً شاهد هستیم که طیف‌های خاصی از دو جناح به‌دنبال مصادره این دو فراکسیون هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: تقاضای من از هر دو فراکسیون شاخص مجلس دهم یعنی فراکسیون‌های «امید» و «اصولگرایان» با هر عنوانی که قصد فعالیت داشته‌باشند، این است که به نحوی عمل کنند کسی به دنبال مصادره مجلس به نفع خود نباشد و خود را نماینده‌تر از دیگران نداند.

او در تشریح جریان‌های موجود در مجلس دهم اعلام کرد: یک طیف را اصولگرایان تشکیل می‌دهند که این دسته از نمایندگان در واقع‌‌ همان اصولگرایان بازمانده از پایداری و اصولگرایانی هستند که عقاید سفت و سختی دارند. گروه دیگر را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهند و گروه سوم هم‌‌ همان نمایندگان مستقل یا طیف رهروان ولایت هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم یادآور شد: اگر فراکسیون «امید» واقعاً به‌‌ همان گونه که در ایام انتخابات با نگاهی باز و ائتلافی به دنبال جذب حداکثری نیروهای دلسوز مردم بود، عمل کند بسیار خوب است و انتظار ما از فراکسیون «امید» این است که همچنان فراگیر عمل می‌کنند.

تعداد واقعی اصولگرایان مجلس دهم ۷۰ نفر است، نه ۱۷۰ نفر

او همچنین در واکنش به اظهارنظر روز گذشته سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان گفت: در جایی شنیدم که یکی از دوستان اصولگرا مدعی شده‌بود که اصولگرایان مجلس بیش از ۱۷۰ نفر هستند و به نظرم رسید که احتمالاً عدد یک به ابتدای عددی که مورد اشاره بوده، اضافه شده و عملاً صد نماینده به این نمایندگان اضافه شده‌ است. با این حساب، فکر می‌کنم تعداد واقعی اصولگرایان در مجلس دهم حدود ۷۰ نفر باشد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا لاریجانی در ‌‌نهایت به فراکسیون «امید» خواهد پیوست یا خیر، گفت: البته پاسخ به این سوال را باید شخص آقای لاریجانی بدهند و من صرفاً نظرم را مطرح می‌کنم. با این حساب باید بگویم، طبیعتاً اگر فراکسیون «امید» بخواهد به سمت حرکت مصادره‌ای پیش رود و تنها به دنبال تشکیل فراکسیونی با حضور اصلاح‌طلبان باشد، لاریجانی آنجا نخواهد بود اما درصورتی که همچون زمان انتخابات، قرار به تشکیل فراکسیون فراگیر و ائتلافی باشد، احتمالاً لاریجانی هم کنار این فراکسیون می‌ایستد.

کد خبر : ۳۶۷۹۲۶