خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

به مطهری قول دادیم از همه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم / مشارکت ۵۹ درصدی در دور دوم

سخنگوی وزارت کشو با اشاره به رشد ۳ درصدی مشارکت نسبت به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان مشارکت رأی‌دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس دهم، ۵۹ درصد بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری دقایقی پیش با حضور در محل ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس نسبت به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیش از ۳ درصد همراه بود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این مرحله از انتخابات، ۴۷ درصد شرکت‌کنندگان زن و ۵۳ درصد آن‌ها مرد بودند و درمیان منتخبان مرحله دوم نیز تا این لحظه ۴ نامزد زن و ۶۴ نامزد مرد حضور دارند.

او یادآور شد: بیشترین میانگین سنی منتخبان ۴۶ تا ۵۰ سال بوده و ۱۷ نفر در این بازه سنی حضور دارند.

قائم‌مقام وزارت کشور گفت: هنوز اسامی منتخبان ۴ حوزه انتخابیه اعلام نشده است و پس از طی تشریفات اداری این اسامی اعلام خواهد شد.

امیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره نامه دیروز «علی مطهری» به رئیس‌جمهور، گفت: این نامه را خوانده‌ام و با آقای مطهری هم در این رابطه صحبت کرده‌ام.

او ادامه داد: دستور داده‌شد که سوابق اتفاق مشابهی که درخصوص ابطال آرای یکی از نامزدهای انتخاباتی داشتیم استخراج کنند تا با وضعیت ابطال آرای «مینو خالقی» مقایسه شود.

امیری خاطرنشان کرد: دغدغه آقای مطهری حقوق مردم است و ما هم قول دادیم، از همه ظرفیت‌های خود برای احقاق حقوق مردم استفاده کنیم.

قائم‌مقام وزارت کشور همچنین در پاسخ سوال دیگری درباره دستگیری ضاربان شهر ممسنی، اعلام کرد: در مناطقی که بافت جمعیتی آن‌ها عشیره‌ای است، گاهی افراد نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند و چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

او گفت: اتفاقات دیروز ممسنی موضوع امنیتی نبود، بلکه عدم کنترل احساسات بود و ما هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

امیری در پایان گفت: از دادگستری استان فارس درباره وضعیت این ضاربان و اینکه آیا آن‌ها دستگیر شده‌اند یا نه سوال بپرسید.

کد خبر : ۳۶۶۳۶۳