خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

19 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه مرحله‌ی دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 استان و در 55 حوزه در روز جمعه‌ی هفته‌ی جاری برگزار می‌شود گفت: 17 میلیون واجد شرایط برای حضور در این انتخابات داریم و در همین راستا وزارت کشور 19 میلیون تعرفه چاپ کرده و در اختیار استان‌ها قرار داده است.

به گزارش ایلنا، حسین علی امیری با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه برگزار شد، ادامه داد: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها تعدادی از نامزدها نتوانستند رای لازم را کسب کنند به همین بابت انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه با موافقت شورای نگهبان مرحله‌ی دوم دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای برگزاری این انتخابات ملزومات لازم در نظر گرفته شده و تعرفه‌ها طی تشریفات قانونی و به صورت مهر و لاک شده با حضور نمایندگان شورای نگهبان و هیئت نظارت استان‌ها در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار داده شده و در روز انتخابات طی تشریفات قانونی در حضور مجریان و ناظران انتخابات از آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه جلسه‌ ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور برگزار شده تصریح کرد: در این جلسه دستگاه‌های مذکور گزارشی از عملکرد و وضعیت جاری خود دادند و ما هم خوشبختانه در هیچ بخشی مشکل خاصی نداریم. تمهیدات لازم از نظر امنیتی و انتظامی تأمین شده است و شرایط سیاسی برای برگزاری انتخابات مطلوب است.

این مقام مسئول در وزارت کشور با تأکید بر اینکه انتخابات در 55 حوزه مورد اشاره به صورت رقابتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: نامزدها و طرفداران آن‌ها تا امروز خوشبختانه اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده اند و بر اساس قانون عمل کرده‌اند و ما امیدواریم این روند تا صبح روز پنجشنبه که فرصت تبلیغات به پایان می‌رسد ادامه پیدا کند.

امیری با بیان اینکه کسانی که در مرحله اول انتخابات در این 55 حوزه حضور پیدا کرده‌اند در مرحله‌ی دوم نیز باید در همان حوزه جهت رای دادن حضور کنند ادامه داد: البته کسانی که در مرحله‌ی اول انتخابات شرکت نکرده‌اند در مرحله‌ دوم می‌توانند در هریک از این 55 حوزه برای رأی‌گیری حضور پیدا کنند.

امیری با بیان اینکه از شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌خواهیم که قانون را مراعات کنند ادامه داد: ان‌شاالله در دهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری انتخابات به صورت باشکوه خواهیم بود، به نحوی که تکلیف تمام کرسی‌ها مشخص شود و در هشتم خرداد شاهد بازگشایی رسمی مجلس دهم باشیم.

وی به شرکت ‌کنندگان در انتخابات تأکید کرد که در هنگام رای دادن شناسنامه و کارت ملی‌شان را به همراه داشته باشند.

وی افزود: از مجریان و ناظران انتخابات نیز می‌خواهیم که به مانند مرحله اول کاملاً بی‌طرف و بر اساس ضوابط قانونی عمل کنند.

کد خبر : ۳۶۴۹۸۲