خبرگزاری کار ایران

دستغیب به ایلنا خبر داد؛

ادامه بررسی لایحه دائمی‌کردن احکام توسعه از ۱۲ اردیبهشت

عضو هیات رئیس مجلس نهم با اعلام دستورکار مجلس در مدت‌زمان اندک باقی‌مانده از عمر این مجلس، درباره قرائت گزارش تحقیق و تفحص بنیاد شهید اظهار بی‌اطلاعی کرد.

سیداحمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر عدم امکان بررسی برنامه ششم در مجلس نهم اظهار داشت: این فرض که برنامه ششم در مدت‌زمان اندک باقی‌مانده تا پایان کار مجلس نهم در دستور کار قرار گیرد و بررسی شود، فرض محالی است.

او در واکنش به اظهارنظر رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه درخصوص بررسی این لایحه در صحن علنی، خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، در حال حاضر فرصت اندکی تا پایان کار مجلس در اختیار داریم و رسیدگی به احکام دائمی هم هنوز به پایان نرسیده‌است و با این حساب، ورود به بحث برنامه ششم توسعه فرض محال است.

ادامه بررسی لایحه دائمی‌کردن احکام توسعه از ۱۲ اردیبهشت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای همچنین در تشریح دستور کار مجلس در دو سه هفته پایانی کار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمده کار مجلس نهم که حتماً باید در دو سه هفته پایانی کار مجلس در دستور قرار بگیرد و به نتیجه برسد، بحث دائمی‌کردن احکام توسعه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم توضیح داد: پیش از ورود به بحث لایحه بودجه سال ۹۵، مجلس لایحه احکام دائمی توسعه را در دستورکار قرار داد و بررسی این لایحه را آغاز کرد اما با ارائه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس، این لایحه به صورت موقت از دستور خارج شد، بنابر این با آغاز به کار مجلس پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات، از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه تا پایان کار مجلس نهم، لایحه احکام دائمی توسعه را به نتیجه برسانیم.

بی‌اطلاعی هیات‌رئیسه از قرائت گزارش تحقیق و تفحص بنیاد شهید

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم، اعلام کرد: اطلاعی از قرائت گزارش‌های تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس نهم انجام شده، اما هنوز قرائت نشده، ندارم اما روال کار این است که کمیته نظارت مجلس، عملکرد مجلس را بررسی و جمع‌بندی می‌کند و از کارهای انجام شده و باقی‌مانده گزارشی تهیه و ارائه می‌کند.

دستغیب در پایان گفت: بر اساس جمع‌بندی و گزارش کمیته نظارت، تصمیم‌گیری می‌کنیم که کدام‌یک از پرونده‌ها را در مجلس نهم بررسی کنیم و در صورتی که امکان بررسی پرونده‌ای در این مدت‌زمان اندک میسر نشود، اسناد موجود را بنابر آیین‌نامه در اختیار نمایندگان مجلس دهم قرار خواهیم داد.

کد خبر : ۳۶۴۷۴۰