خبرگزاری کار ایران

همه چیز در دور دوم؛

شانس بالای کاندیداهای لیست امید در زنجان + جدول بررسی وضعیت

همچنان که اصلاح طلبان زنجان دور اول انتخابات را با موفقیت پشت سر گذاشتند، امیدوارند دور دوم انتخابات همچون دور نخست پشت سر بگذارند و تاکنون نامزدهای اصولگرا در زنجان پنجم و ششم شدند و نماینده سابق اصولگرای زنجان نیز هشتم شد و دو اصلاح‌طلب در کنار دو چهره مستقل به دور دوم انتخابات در زنجان راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، وقتی نتایج انتخابات زنجان اعلام شد، یکی از قدیمی‌ترین اصلاح‌طلبان زیر لب زمزمه می‌کرد که شهر را پس گرفتیم. گرچه از پنج کرسی انتخابات در زنجان نتیجه چهار کرسی در دور دوم مشخص خواهد شد، اما از پنج نماینده اصولگرای شهر و پنج نامزد اصولگرای لیست رقیب، تنها یک نفر به دور دوم رفته است و عجیب نیست که اصلاح‌طلبان با خیال آسوده به دور دوم انتخابات نگاه می‌کنند.

تاثیر چهره‌های سیاسی زنجانی که هم اکنون در پایتخت هستند، هنوز در فضای سیاسی این استان دیده می‌شود؛ احمد حکیمی‌‍‌پور از فرماندهان دفاع مقدس بعد از جنگ، پرچم خط امام را در زنجان علم کرد و نماینده این شهر در مجلس چهارم شد. حکیمی‌پور سال‌هاست ساکن تهران شده است و حزبی به نام اراده ملت ایران -حاما- را سال‌هاست راه اندازی کرده است که به عنوان یکی از احزاب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فعالیت کرده است. وقتی سعید عسکر به حجاریان شلیک کرد، حکیمی‌پور همکار و همفکر خود در شورای شهر تهران را به بیمارستان رساند اما او به دلایلی متهم شد! حکیمی‌پور در انتخابات سال ۸۸ کار سازماندهی ستادهای میرحسین موسوی را برعهده داشت.

در مجلس هشتم نصیری قیداری و جمشید انصاری اصلاح‌طلب از زنجان به مجلس راه یافتند تا این شهر تنها شهری باشد که در مجلس هشتم صد در صد نمایندگان آن گرایش اصلاح‌طلبی داشته باشند، حال اصلاح‌طلبان منتظرند این اتفاق در مجلس دهم تکرار شود.

نامزدهای اصولگرا در زنجان پنجم و ششم شدند و نماینده سابق اصولگرای زنجان نیز هشتم شد و دو اصلاح‌طلب در کنار دو چهره مستقل به دور دوم انتخابات در زنجان راه پیدا کردند.

در ماهنشان یک چهره مستقل جانشین نماینده اصولگرای فعلی شد. در خدابنده نیز نماینده اصولگرای فعلی و نامزد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از راهیابی به مجلس بازماندند و دو چهره دیگر به دور دوم رفتند که احمد بیگدلی مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت.

در ابهر نیز نامزد اصولگرایان به دور دوم رفته است؛ این درحالی است که اصلاح‌طلبان در این حوزه نامزدی معرفی نکرده‌اند.

 

بررسی وضعیت استان مرکزی

بررسی استان خوزستان

بررسی وضعیت استان گلستان

بررسی وضعیت استان اردبیل

کد خبر : ۳۶۴۵۳۱