خبرگزاری کار ایران

در صحن مجمع عمومی سازمان ملل؛

ظریف توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را امضا کرد

محمد جواد ظریف عصر روز جمعه توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را همچون دیگر مقام‌های ۱۷۰ کشور جهان امضاء کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز جمعه با حضور در مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس که در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، این توافقنامه را امضا کرد.

ظریف پیش از این اعلام کرده بود روز جمعه به نمایندگی از ایران توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را در سازمان ملل امضا خواهد کرد.

توافقنامه پاریس در تاریخ ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی با توافق ۱۹۶ کشور جهان و در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل که با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از ۲ درجه سانتی گراد در قرن جاری و تلاش درجهت محدودیت افزایش دما به زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن در قبل از صنعتی شدن است.

طبق آمارسازمان ملل، مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس که در روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل به امضای رهبران عالی ۱۷۱ کشور جهان رسید، رکورد جدیدی در تاریخ امضای یک توافقنامه توسط بیشترین شمار کشورها در یک روز به ثبت رساند. رکورد بیشترین امضای یک توافقنامه در یک روز پیش از این متعلق به کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها بود که در سال ۱۹۸۲ به امضای رهبران ۱۱۹ کشور جهان در یک روز رسیده بود .

کد خبر : ۳۶۳۸۸۷