خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

فراکسیون رهروان ولایت پس از انتخابات، منحل شد/ کمیته هفت‌نفره نقشی در انتخاب رییس مجلس ندارد

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم با تاکید بر ادامه عضویتش در فراکسیون رهروان ولایت مدعی شد که این فراکسیون فروپاشیده و گفت: محمدرضا باهنر، محمد دهقان و محسن کوهکن سه نفری هستند که به پیشنهاد شورای ائتلاف به کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اضافه شده‌اند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اعلام خبر اضافه‌شدن سه عضو جدید به کمیته هفت‌نفره اصولگرایان، اعلام کرد: محمدرضا باهنر، محمد دهقان و محسن کوهکن سه نفری هستند که به کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اضافه شده‌اند.

سه‌عضو جدید کمیته هفت‌نفره، به پیشنهاد شورای ائتلاف اضافه شدند

او ادامه داد: شورای ائتلاف این سه نفر را برای هماهنگی بیشتر میان شورای ائتلاف و کمیته اصولگرایان، معرفی کرد، وگرنه اعضای کمیته هفت‌نفره پیش از این انتخاب شده‌اند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش باهنر در کمیته هفت‌نفره، با توجه به عدم حضورش در مجلس دهم، گفت: انتخاب این افراد از سوی شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان ارتباطی به رای‌بالا در انتخابات یا حضور در مجلس دهم ندارد و هدف از حضورشان در کمیته صرفاً برقراری هماهنگی‌های بیشتر است.

فعالیت کمیته هفت‌نفره اصولگرایان موقتی است

نقوی‌حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این سه عضو جدید هم همچون دیگر اعضای کمیته، در مناسبات مجلس و فعالیت‌های اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری ورود خواهند کرد، اعلام کرد: قرار نیست این افراد در مسائل مجلس دهم یا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ ورود کنند. بلکه همچون اعضای کمیته هفت‌نفره، به صورت موقت تا تشکیل فراکسیون اصولگرایان و همچنین به‌منظور انسجام اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات همراه کمیته خواهند بود و بعد از تشکیل فراکسیون و انتخاب اعضای شورای مرکزی این فراکسیون، کار کمیته هفت‌نفره به پایان می‌رسد و عملاً دیگر فعالیتی نخواهد داشت.

عضو فراکسیون رهروان ولایت بوده و هستم!

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم همچنین در توضیح آخرین وضعیت عضویتش در فراکسیون رهروان ولایت اعلام کرد: لغو عضویت نشده‌ام و عضو فراکسیون رهروان ولایت بوده و هستم. هیچ جلسه‌ای برای رسیدگی به لغو عضویت بنده تشکیل نشد و مصوبه‌ای نیز در این خصوص تصویب نشد.

او مدعی شد: آنچه در رسانه‌ها مطرح شده بیشتر تبلیغاتی برای انتخابات بود و دوستان می‌خواستند با این حرف‌ها مانع از رای‌آوری بنده شوند که موفق نشدند.

سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به انتقادی که به عملکرد فراکسیون رهروان ولایت دارد، قصد ندارد از این فراکسیون استعفا کند، یادآور شد: هیچ ایرادی ندارد که کسی عضو یک تشکیلات باشد اما به آن انتقاد داشته‌باشد.

فراکسیون رهروان ولایت پس از انتخابات فروپاشید

نقوی‌حسینی اعلام کرد: اساساً فراکسیون رهروان ولایت فروپاشیده و بعد از انتخابات هم دیگر تشکیل جلسه نداده و دلیل این مسئله هم این است که رئیس و نائب‌رئیس این فراکسیون که ادعای اصولگرایی داشت، یک شبه از این‌سوی طیف اصولگرایی به طیف مقابل می‌روند،‌ طبیعی است که فراکسیون فرومی‌پاشد و این دو نفر با این اقدام عجیب‌شان به «پدیده انتخابات» تبدیل شدند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا،‌ با اشاره به آخرین وضعیت کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اظهار داشت: کمیته مصمم است که برای تشکیل فراکسیون فراگیر نیروهای ارزشی مجلس دهم به کار خود ادامه دهد و در این مسیر با رئیس محترم مجلس، شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان و شخصیت‌های موثر جریان اصولگرایی مشورت خواهد کرد.

مدل فراکسیون‌های «اصولگرایان» و «رهروان ولایت» را قبول ندارم

او همچنین با انتقاد از عملکرد فراکسیون‌های اصولگرایان و رهروان ولایت در مجلس دهم، یادآور شد: در کمیته هفت‌نفره به عملکرد هیچ‌کدام از دو فراکسیون مجلس نهم اعتقاد نداریم و به هیچ‌عنوان مسیر آن‌ها را ادامه نمی‌دهیم، چرا که مدل این دو فراکسیون را قبول نداریم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم با انتقاد از عملکرد این فراکسیون گفت: در فراکسیون رهروان،‌ اقلیت‌های مذهبی هم حضور دارند و اصلاح‌طلبانی همچون تاجگردون و پیرموذن به عنوان گرداننده فراکسیون فعالیت می‌کردند و در نهایت نیز رئیس و نائب‌رئیس فراکسیون در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفت. واقعاً این چه مدلی از اصولگرایی است؟! ما این شیوه اصولگرایی را قبول نداریم و معتقدیم باید فراکسیونی تشکیل شود که اعضای آن حداقل منشور اصولگرایی را قبول داشته باشد.

نقوی‌حسینی همچنین در تشریح انتقادش از فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، یادآور شد: فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم نیز آن‌چنان که باید چترش برای تمام اصولگرایان گسترده نبود. بنابر این فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم باید در عین این‌که از محدودیت‌های فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم دوری می‌کند، همزمان آن‌چنان هم گسترده نباشد که همه اصلاح‌طلبان را نیز دربربگیرد.

سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان خاطرنشان کرد: فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم، شامل همه نماینده‌های اصولگرا و مستقلانی که تمایل به حضور در این فراکسیون دارند،‌ خواهد بود.

کمیته هفت‌نفره نقشی در انتخاب رئیس مجلس دهم ندارد

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به عدم استقبال لاریجانی درخصوص دیدار با کمیته هفت‌نفره، احتمال دارد که یکی از اعضای این کمیته به‌عنوان گزینه اصولگرایان برای تصاحب کرسی ریاست معرفی شود، گفت: در این مرحله درباره رئیس‌، اعضای هیات‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها هیچ صحبتی نمی‌کنیم. به‌طور کلی دو شیوه داریم. یا همچون مدل رهروان باید از رئیس به فراکسیون‌ برسیم و یا از فراکسیون به رئیس، که من شیوه دوم را می‌پسنیدم و معتقدیم باید از فراکسیون به رئیس و هیات‌رئیسه برسیم.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: کمیته هفت‌نفره موقت است و هیچ نقشی در انتخاب رئیس نخواهد داشت و به محض تشکیل فراکسیون اصولگرایان، این فراکسیون با رای اعضا، رئیس و نواب رئیس را انتخاب خواهد کرد.

کد خبر : ۳۶۳۳۲۵